وزیر امور خارجه لبنان گفت: کشورهای عضو جنبش عدم تعهد می توانند کارهای بزرگی را در مدیریت جهان انجام دهند و جمهوری اسلامی ایران نظام شاخص در تعامل با دیگر اعضای جنبش و رسیدن به این اهداف است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛  عدنان منصور در بدو ورود به تهران در جمع خبرنگاران افزود: جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی سیاست روشنی را دنبال کرد و آن دوری از سلطه جویی و دخالت در امور دیگران بود.

وی گفت: با توجه به موقعیت راهبردی سیاسی و اقتصادی ایران در منطقه، این کشور می تواند نقش فعالی را با همکاری کشورهای عضو جنبش عدم تعهد برای برقراری جهانی مملو از آزادی و صلح پایدار سوق دهد.

وزیر امور خارجه لبنان افزود: ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر استقلال سیاسی و اقتصادی خود تاکید کرد تا بتواند با تکیه بر‌ آن در مقابل نظام سلطه بایستاد و همواره با جنبش های آزادیبخش به ویژه آرمان های فلسطین همراه باشد و تاکنون هم با جدیت در کنار حرکت های مقاومت و آزادیخواه جهان ایستاده است.

منصور گفت: ما در لبنان در سال 2006 هنگام جنگ اسرائیل علیه لبنان و غزه متوجه شدیم که ایران چگونه صادقانه و خالصانه در کنار مقاومت ها ایستاد و امروز هم در کنار سوریه ایستاده است و در برابر دخالت هایی که از جانب بیگانگان در امور این کشورها صورت می گیرد در کنار دولت و مردم سوریه ایستاده است.

وی درباره درگیری های طرابلس درشمال لبنان گفت: لبنان مرحله بسیار حساسی را پشت سر می گذارد زیرا شرایط بسیار سختی در منطقه به ویژه در کشورهای مجاور لبنان و سوریه حاکم است.

منصور با بیان اینکه وقایع سوریه بر لبنان هم اثر گذاشته است افزود: آگاهی و هوشیاری لبنانی ها این کشور را از مشکلات ، بحران ها و توطئه ها دور نگاه می دارد و ابرهای سیاهی را که هم اکنون بر فراز منطقه ما وجود دارد پست سر خواهیم گذاشت.
برچسب ها: ایران ، جنبش ، عدم تعهد ، شاخص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار