مدیر كل راه آهن اراك گفت: درآمد بین المللی این اداره كل در چهار ماه اول سال جاری به دو میلیارد و 500 میلیون ریال رسیده كه 31 و سه دهم درصد نسبت به مدت مشابه قبل افزایش دارد.

 

عامری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: درآمد بین المللی مربوط به حمل بار از این راه آهن به بنادر عباس و امام خمینی(ره) است.

وی ادامه داد: بارهای حمل شده به بنادر كه بیشتر شامل محصولات پتروشیمی و نفتی است به برخی كشورهای آسیای میانه و اروپایی صادر می شود.

مدیر كل راه آهن اراك یادآور شد: اداره كل راه آهن اراك در چهار ماهه نخست سال جاری بیش از 65 میلیارد ریال درآمد از منابع داخلی و بین المللی كسب كرد كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار و هشت دهم درصد رشد داشته است.

عامری، علت بالا رفتن درآمد در چهار ماهه امسال را افزایش میزان بارگیری به ویژه بارگیری مخازن مازوت از پالایشگاه و پودر آلومینیوم عنوان كرد.

وی اضافه كرد: درآمد كسب شده راه آهن اراك در چهار ماهه سال گذشته 62 میلیارد ریال بوده كه از این میزان مبلغ 60 میلیارد ریال مربوط به درآمد داخلی و مبلغ 2 میلیارد ریال نیز مربوط به درآمد بین المللی بوده است.

حوزه استحفاظی راه آهن اراك شامل خطوط ریلی به طول 426 كیلومتر در حوزه استان های قم، مركزی و لرستان است و 20 ایستگاه را تحت پوشش دارد./س

برچسب ها: افزایش ، درآمد ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.