اراک/

راه اندازی كارخانه تولید داروی ضد سرطان ساوه نیازمند حمایت است

معاون طرح و توسعه كارخانه های داروسازی آوه سینا و ارسطو گفت: احداث و راه اندازی كارخانه تولید داروی ضد سرطان در ساوه نیازمند توجه و حمایت مسوولان است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک حاتمی فر افزود: احداث و تجهیز این كارخانه نیازمند حدود 60 میلیارد ریال اعتبار است كه با توجه به وعده مسوولان برای اعطای بخشی از این مبلغ به صورت تسهیلات، تاكنون این امر محقق نشده است.

وی با بیان اینكه مواد مورد نیاز داروهای تولیدی كارخانه داروسازی آوه سینا در كارخانه صنایع شیمیایی دارویی ارسطو تولید می شود، اظهار داشت: كارخانه ارسطو طرحی را به معاونت پژوهشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی برای تولید 9 داروی ضد سرطان ارایه كرد.

حاتمی فر با اشاره به اینكه طرح ارایه شده برای تولید داروهای ضد سرطان مورد موافقت قرار گرفت، ادامه داد: در صورت بهره برداری از این كارخانه علاوه بر رفع نیاز داخلی به برخی داروهای ضد سرطان بخشی از نیاز كشورهای خاورمیانه نیز مرتفع خواهد شد.

وی بیان كرد: هم اكنون نقشه برداری و اقدامات اولیه برای احداث این كارخانه انجام شده و در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز طی مدت 18 ماه این داروها به بازار عرضه خواهد شد حتی مواد موثره این داروها می تواند در اختیار دیگر تولیدكنندگان دارو در ایران نیز قرار گیرد.

معاون طرح و توسعه كارخانه های داروسازی آوه سینا و ارسطو با اشاره به اینكه این مجموعه هم اكنون با تولید ماهیانه حدود 30 میلیون قرص در شهر صنعتی ساوه 25 درصد از قرص های كشور را تولید می كند، افزود: این واحد تولیدی 26 نوع قرص برای درمان تالاسمی، آسم، ام اس و ... را تولید می كند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.