شهردار قم گفت: فاز نخست پروژه ملی مونوریل قم (بعنوان تنها پروژه مونوریل کشور که در دست انجام است) تا پایان کار دولت دهم به بهره برداری می رسد.

 
به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم وبه نقل ازروابط عمومی شهرداری قم محمد دلبری افزود: فاز دوم این پروژه ملی نیز در مرحله مطالعات است و همچنین در سال 92 طرح مطالعاتی فاز سوم آن که فرودگاه بین المللی قم و ورزشگاه یادگار امام را نیز سرویس می دهد، شروع می شود.
شهردار قم در مورد عبور مونوریل از مقابل حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: با توجه به اصل کاری که نسبت به موضوع داریم، فعلا موضوع را به آستانه مقدسه و شورای سازمان قطار شهری واگذار کرده ایم.
وی افزود: در حال حاضر فاز یک مونوریل تا میدان شهید مطهری در حال انجام است تا عبور مونوریل از مقابل حرم مطهر با برگزاری جلساتی تعیین تکلیف شود.
وی با بیان اینکه سازمان قطار شهری قم تنها سازمان قطار شهری کشور است که به طور همزمان دو پروژه ریلی (مونوریل و مترو) را در دست انجام دارد، گفت: کار ساخت متروی قم نیز به صورت سه شیفت در حال انجام است و اگر مشکل تحریم در زمینه ورود TBM حل شود بازده و سرعت انجام این پروژه تا هفت برابر افزایش می یابد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.