معاون بهره برداری شركت آب منطقه ای استان اصفهان گفت: این شركت شش طرح شاخص آماده افتتاح در هفته دولت دارد .

' غلامرضا حیدرپور'در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان اظهار داشت: تصفیه خانه آب شرب شهر كاشان با اعتبار 150 هزار میلیون ریال و اشتغال زایی 30 نفر به منظور تامین آب شرب سالم و بهداشتی شهرهای كاشان و آران و بیدگل یكی از این طرح هاست.

وی اضافه كرد: شبكه آبیاری و زهكشی پادنا در سمیرم با اشتغال زایی مستقیم پنج نفر و استغال زایی غیر مستقیم 150 نفر نیز با اعتبار 75 میلیارد ريال ریال از طرح های آماده بهره برداری است.

به گفته وی این طرح با هدف توسعه یكهزار و 200 هكتار اراضی و بهبود یكهزار و 590 هكتار از اراضی زیركشت و افزایش بازدهی آبیاری و رفع محدودیت از پادنا به انجام رسیده است.

وی همچنین به سایر طرح ها از جمله خط لوله آبرسانی از مخازن پیلاف به زینبیه در اصفهان با اشتغال زایی مستقیم 20 نفر اشاره كرد.

حیدرپور گفت: خط لوله مذكور آب سالم و بهداشتی مناطق شمال و شرق شهرستان اصفهان را تامین می كند.

به گفته وی طرح آبرسانی به اراضی پیشكوه موگویی در فریدونشهر و احداث سد مخزنی باغكل در خوانسار و مخازن 110 هزار متر مكعبی پیلاف در شهرستان اصفهان نیز آماده افتتاح است.

معاون بهره برداری آب منطقه ای اصفهان گفت: سه طرح مذكور موجب ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم 198 نفر شده است.

حیدرپور با اشاره به كاهش یافتن قابل توجه آب پشت سد زاینده رود گفت: طبق آخرین مصوبه قرارگاه آب استان، صنایع میزان آبگیری از زاینده رود را باید كاهش دهند.

وی افزود: بر این اساس صنایع شاخص استان مانند فولاد مباركه و ذوب آهن 20 درصد میزان برداشت خود را كاهش داده اند.

وی با بیان اینكه حجم آب موجود پشت سد زاینده رود، امروز به 235 میلیون مترمكعب رسیده است، گفت: حقابه كشاورزان اصفهان از زاینده رود مدت زیادی است كه مشخص شده اما همه چیز منوط به وجود آب كافی در بستر رودخانه است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.