چهار محال و بختياري رتبه نخست توليد بادام آبي را دارد.





به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران

مدير باغباني جهاد کشاورزي چهار محال و بختياري گفت: باغداران اين استان امسال از 10 هزار هکتار بادامستان بيش از  20 هزار تن بادام برداشت مي کنند.
آقاي منصوري با بيان اينکه بيش از نيمي از  بادام توليد شده در چهار محال و بختياري صادر مي شود، پيش بيني کرد از اين مقدار بادام،  پنج هزار تن مغز بادام به ارزش تقريبي هر کيلوگرم 450 هزار ريال توليد شود.
از هر چهار کيلوگرم بادام يک کيلوگرم مغز بادام استحصال مي شود.
مدير کل صنعت ،معدن و تجارت چهار محال و بختياري ارزش صادرات بادام اين استان در چهار ماهه نخست امسال را 3ميليون دلار اعلام کرد و گفت: کشورهاي حاشيه خليج فارس، هندوستان و مالزي كشورهاي هدف صادرات اين محصول هستند.
آقاي کرمي با بيان اينکه 13 درصد صادرات اين استان به بادام اختصاص دارد افزود: در 28 ماه اخير در مجموع 35ميليون دلاربادام از اين استان به کشورهاي اسيايي صادر شده است.
رئيس جمهور 2 سال پيش در سومين سفر استاني به چهار محال و بختياري دستور توسعه باغات بادام را تا 30 هزار هکتار صادر کرد بر اين اساس سالانه 700هکتار به مساحت بادامستانهاي اين استان افزده مي شود كه با بهره برداري از اين مقدار بادامستان در مجموع 60 هزار فرصت شغلي مستقيم در چهار محال و بختياري ايجاد مي شود.  
عمده بادامستانهاي چهار محال و بختياري در حاشيه زاينده رود احداث و به شيوه هاي نوين آبياري مجهز شده است./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.