عضو کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران به انزوای سیاسی اقتصادی نظام غرب و استیصال آنها در برابر ایران منجر شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ مصطفی افضلی‌فرد افزود: بعد از جنگ جهانی دوم جنبش عدم تعهد با حضور کشورهای یوگسلاوی، هندوستان، اندونزی، غنا و مصر تشکیل شد که هدف از تشکیل این جنبش دور شدن از پایبندی به نظام غرب به سرکردگی امریکا و بلوک شرق به سرکردگی شوروی بود.

وی گفت: پنج کشور آن مقطع در حال حاضر به 120 کشور به عنوان یک قدرت حقیقی در جهان تبدیل شده و در حقیقت محور حرکت جنبش عدم تعهد پایبندی به استقلال سیاسی و اقتصادی و تبعیت نکردن از سیاست‌‌های امریکا، غرب و بلوک شرقی است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: هدف غرب این است با سردمداری امریکا و رژیم‌ صهیونیستی ایران را دچار انزوای سیاسی کند که برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران به میزبانی جمهوری اسلامی ایران خصوصاً ریاست اجلاس که هدایت آن را به مدت سه سال کشورمان به عهده دارد در واقع پاسخ محکم و قاطع به فزون‌طلبی استکبار است.

افضلی‌فرد گفت: نه تنها در این بین نظام غرب به انزوا افتاده است بلکه اقبال عمومی از برگزاری این اجلاس یک توفیق حقیقی است به طوری که بزرگترین اجلاس بعد از سازمان ملل متحد با بیشترین اعضا اجلاس جنبش عدم تعهد است.

وی در ادامه افزود: اکثر اعضای جنبش عضو سازمان ملل متحد هستند که اجلاس تهران فرصتی مناسب برای سران عدم تعهد است تا بر اساس ظرفیت‌ها و اصلاحات در ساختار حرکتی خود بتوانند از توانمندی‌ها استفاده کرده و در تحولات منطقه فوق‌العاده عمل کنند./س 

برچسب ها: اردبیل ، جنبش ، عدم ، تعهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.