تبریز/ معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش؛

تا اول مهر کلیه مدارس آسیب دیده از زلزله آذربایجان شرقی بازسازی می شوند

معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش در بازدید از مدارس آسیب دیده از زلزله اخیر آذربایجان شرقی اعلام کرد کلیه مدارس آسیب دیده از زلزله اخیر تا پایان مهرماه سالجاری مرمت و بازسازی می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، رئیسی، اکثر مدارس آسیب دیده را جزء برنامه های آموزش و پرورش برای مقاوم سازی برشمرد و افزود: مدارسی که نوسازی و مقاوم سازی شده اند خسارات و آسیب سازه ای نداشته و خسارات وارده به آنها در حد ترک و ناچیز می باشد که این امر نشان دهنده به ثمر رسیدن تلاشهای آموزش و پرورش در نوسازی و مقاوم سازی مدارس می باشد.

وی، خسارت وارده به مدارس منطقه زلزله زده اهر و هریس و ورزقان را با وجود خسارت جدی به سایر اماکن عمومی و مسکونی بسیار ناچیز عنوان کرد و افزود: فقط 40 درصد مدارس منطقه خسارت جزء بین 2 تا ده درصد دیده اند.

وی، گفت: هم اکنون مدارس شهر مناطق زلزله زده به پایگاه امداد و نجات و اسکان موقت تبدیل شده که نشان از استحکام این مدارس دارد.

گفتنی است: معاون وزیر آموزش و پرورش و هیئت همراه از مدارس آسیب دیده شهری و روستایی مناطق زلزله زده بازدید و از نزدیک مسائل و مشکلات مدارس آسیب دیده را با حضور کارشناسان مورد بازدید قرار دادند./س

برچسب ها: مدارس ، آسیب ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.