آرزوهای مردم در مورد تهران گاه و بی گاه دچار فرو نشست می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران نام شهر من تهران است. یادم هست آن آرزوهایی که در مدرسه معلم جغرافیامون که خودش بچه تهران بود می گفت: به راستی تهران بزرگ هم برای خودش حکایاتی دارد که بسیار جالب است. آنگونه که پیداست مردم این ابر شهر کنونی علاقه زیادی به زندگی زیر زمینی (ساخت خانه در پایین شهر تهران) در زمان های دور داشته اند و اکثر خانه ها چندین متر در زیر زمین واقع بوده. شاید برای جبران گذشته باشد که تهرانی های امروز دوست دارند در بالاترین نقطه شهر زندگی کنند.
آقای اکبری می گفت: تهران محله هایی به نام " چاله میدان یا چاله حصار" داره اما امروزه نام " چاله " در تهران یادآور معنی دیگری است.
زمین پر اشتها...
اگر از این مسائل بگذریم و به امروز تهران نگاه کنیم باید سرمان پایین باشد چرا که زمین در این کلان شهر آدم ها را شگفت زده می کند به یکباره اشتهایش باز می شود و دهان باز میکند. سریال این پر اشتهایی که از نظر علمی فرو نشست زمین نام دارد خیلی وقته که شروع شده و انگار حالا حالا هم ادامه دارد.
یاد آوری!
مثلا همین چند وقت پیش بود که حوالی پادگان قلعه مرغی یا در میدان منیریه یا رودکی با بزرگراه محلاتی و... شاهد بوجود آمدن گودال های بزرگی بودیم که هیچ تفاوتی بین انسان و ماشین هم قائل نشد و باعث حادثه شد.
فرو نشست زمین در تهران عادی است؟!
به همین منظور به سراغ معاون امور عمرانی استانداری تهران رفتیم. محمدرضا محمودی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان این که برخی از این فرو نشست های زمین به دلیل انجام حفاری دستگاه tbn مترو است گفت: مسائل زیادی در بوجود آمدن این مشکل دخیل است.
وی ادامه داد: عدم مدیریت بر قنات های موجود عامل دیگر فرو نشست زمین است و این امر بر عهده شهرداری است.
معاون استاندار تهران قدمت بالای ساختمان ها، وجود چاه های جذبی متعدد و عدم وجود شبکه فاضلاب در تهران را از دیگر دلایل بوجود آمدن این موضوع دانست و تصریح کرد: چندین سال است که پروژه احداث شبکه فاضلاب اجرایی می شود اما در برخی اوقات به دلیل کمبود منابع مالی با مشکل رو به رو شده اما باید گفت که در صورت پیش نیامدن مشکل دیگری تا 2 سال آینده این پروژه حتما تمام خواهد شد.
محمودی خاطر نشان کرد: وجود این مسئله در برخی کشورها بیشتر از کشور ما است و این موضوع امری عادی در تهران تلقی می شود.
کمی لبخند، دیگر جای حرفی نمی ماند؟!؟
با اظهار نظر های این چنینی آن هم توسط مسئولان و کارشناسان امور شهری دیگر حرفی برای گفتن نمی ماند چرا که اگر از این به بعد اگر خودتان یا ماشینتون را در گودال چند متری مشاهده کردید با خودتون بگید عادیه./ز
گزارش از محمد جواد يافتيان
برچسب ها: معلم ، مدرسه ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.