معاون عمرانی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان از گسترش سرمایه گذاری در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم ، سیدمحمد ظهوری با بیان اینکه منطقه سلفچگان در فاصله 40 کیلومتری جنوب قم قرار دارد، به تصویب طرح منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان از سال 76 و اختصاص دو هزار هکتار زمین برای ایجاد این منطقه ویژه از سوی دولت اشاره کرد و افزود: در فاز یک و دو 170 فعال اقتصادی ارائه خدمت می‌کنند که بیشتر آنها به صورت مشارکتی یا با سرمایه‌گذاری خارجی مشغول فعالیت هستند.
وی با اشاره به اجرای طرح های عمرانی این منطقه گفت: یکی از پروژه‌های بزرگ از سال 88، اتصال به راه‌آهن سراسری است که تاکنون 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امید می‌رود تا آخر امسال به بهره‌برداری برسد.
ظهوری احداث فرودگاه بین‌المللی قم در نزدیکی سلفچگان، را فرصت مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاری دانست و افزود: این فرودگاه سبب کاهش فاصله جابه‌جایی‌ها می‌شود چون از جمله شاخص‌های منطقه ویژه، ارتباطات است که ترابری ریلی و هوایی در این خصوص ارزش زیادی دارد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود منطقه ویژه سلفچگان در زمینه گردشگری ابراز کرد: بسیاری از سرمایه‌گذاران برای ایجاد پیست اسب‌سواری، مسابقات موتورسواری اعلام آمادگی کردند.
معاون عمرانی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با بیان اینکه 60 درصد منابع اصلی کشور در شعاع 230 کیلومتری منطقه قرار گرفته است گفت: شرایط ایجاد شده از لحاظ گمرک به نفع کارخانجات بزرگ صادراتی است./س
برچسب ها: قم ، منطقه ، اقتصادی ، سلفچگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.