کنفرانس غير متعهدها ثابت مي‌کند که تلاش‌هاي آمريکا و غرب براي منزوي کردن ايران بي‌نتيجه بوده و حضور گسترده کشورهاي عضو نشان‌دهنده قدرت ديپلماتيک ايران است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فارين‌پاليسي، دور شانزدهم اجلاس کشورهاي جنبش غير متعهدها امروز رسما کار خود را با ميزباني ايران آغاز کرد. ايران نيز از اين نشست استفاده مناسب را خواهد کرد تا قدرت ديپلماسي خود را به رخ جهانيان کشيده و نشان دهد که تلاش‌هاي غرب نتواسته است ذره‌اي اين کشور را منزوي کند.

فارين پاليسي در مقاله‌اي اذعان مي‌کند که گرچه رسانه‌هاي غربي در تلاش هستند تا با پروپاگانداي معروف خود از اهميت اين اجلاس بکاهند، اما کشورهاي عضو عدم تعهد با حضور حد‌اکثري خود برنامه غرب را برهم زده و ثابت کردند که با هم متحد هستند.

پايگاه تحليلي آمريکايي، گزارش خود را با اين امر ادامه مي‌دهد که آمريکا گمان مي‌کرد اجلاس عدم تعهد در ايران با استقبال سرد کشورهاي عضو مواجه خواهد شد و نتيجه آن خنثي است، اما اين کشورها با وجود نقاط مشترک زيادي که با هم داشته و اين موضوع که بيشتر کشورهاي عضو جنيبش عدم تعهد دل خوشي از کشورهاي غربي ندارند سعي مي‌کنند با هم عليه سياست‌هاي يک‌جانبه غرب متحد شده و حضور سياسي خود در تصميم‌گيري‌هاي مهم جهاني را اثبات کنند.

اين پايگاه تحليلي آمريکايي در پايان گزارش خود مي‌افزايد، کشورهاي جنبش عدم تعهد چالش بسيار بزگي براي ايالات متحده هستند. ميل مشترک آن‌ها براي توسعه اقتصادي؛ رهايي استعمار غرب و کينه آن‌ها نسبت به متحدان آمريکايي ناتو، کشورهاي جنبش غير متعهدها را بر اين داشته تا عزم خود را براي مبارزه با تک‌روي هاي غرب جزم کنند.


برچسب ها: عدم تعهد ، آمریکا ، عجز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار