مدیر مرکز مطالعات زیست محیطی سازمان آب و برق خوزستان بر بومی‌سازی آموزش‌های زیست محیطی تاکید کرد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ مهران افخمی ‌در نخستین کارگروه توسعه آموزش‌های همگانی زیست محیطی گفت: آموزش مسائل زیست محیطی که چند سال است در دنیا آغاز شده تنها راهی است که می‌تواند توجه عموم را به اهمیت محیط زیست جلب کرد.

وی با تاکید بر ارائه آموزش‌های خاص در خوزستان در زمینه محیط زیست افزود: آموزش‌های همگانی زیست محیطی در خوزستان باید مسائل بومی را نیز دربرگیرد.

افخمی وقوع مکرر پدیده گرد و غبار را در استان یادآور شد و اظهار کرد: مشکل ریزگردها در بسیاری از استان‌ها وجود ندارد و در خوزستان باید مردم و مسئولان به صورت خاص به این پدیده و تبعاتش آشنا شوند،‌ همچنین در زمینه آلودگی آب باید آگاهی‌ها را ارتقا داد.

وی تاکید کرد: تدوین بانک اطلاعاتی اساتید این رشته و کسانی که می‌توانند در توسعه آموزش‌های زیست محیطی همکاری کنند همچنین شناسایی تخصص‌ها ضروری است.

این استاد دانشگاه با اشاره به آموزش‌های جهانی در این زمینه اظهار کرد: استفاده از الگوهای جهانی و بین‌المللی می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

وی همچنین تاثیر تلویزیون در افکار عمومی را یادآور شد و افزود: در چند سال گذشته صدا و سیمای خوزستان در زمینه محیط زیست حضور کمرنگی داشته و باید نقش ویژه‌ای برای آموزش این رسانه در نظر گرفته شود.

بر اساس آیین نامه اجرایی بند (الف) ماده 189 قانون برنامه پنج ساله توسعه پنجم در راستای ارتقای آگاهی‌های عمومی و دستیابی به توسعه پایدار به منظور حفظ محیط زیست کارگروهی از دستگاه‌های مرتبط باید تشکیل شود و طرح جامع آموزش همگانی را تدوین کند./س
برچسب ها: آموزش ، زیست ، محیطی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.