سخنگوي کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گفت: برگزاري جنبش عدم تعهد فرصت مغتنمي در رساندن پيام فرهنگي نظام جمهوري اسلامي ايران به جهانيان است.

عباس مقتدايي نماينده مردم اصفهان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه برگزاري جنبش عدم تعهد فرصت بزرگي در جهت اشاعه فرهنگ غني ايران به جهان است، گفت: مسئولان کشور بايد از فرصت برگزاري جنبش عدم تعهد حداکثر بهره را ببرند و در جهت شناساندن فرهنگ اسلامي ايران به مهمانان خارجي تمام تلاش خود را بکنند.

وي تصريح کرد: مسئولان برگزار کننده اجلاس بايد مظاهر فرهنگي، هنري و اسلامي ايران را در معرض ديد مدعوين قرار دهند تا عظمت ايران  براي حاضران اجلاس نمايان شود.

مقتدايي در ادامه افزود: بايد بين فرهيختگان فرهنگي و هنري ايران و کشورهاي عضو عدم تعهد ارتباط برقرار شود چراکه برگزاري اين اجلاس فرصت مغتنمي در رساندن پيام فرهنگي نظام اسلامي ايران به گوش جهانيان است.

نماينده مردم اصفهان با اشاره به اينکه اجلاس غير متعهدها دستاوردهاي بسياري مي‌تواند براي ايران داشته باشد، اظهار داشت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و وزارت امور خارجه بايد تمام توانمندي‌هاي خود را به کارگيرند تا برنامه‌هاي فرهنگي با کيفيت مطلوب به انجام برسد.

عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در پايان خاطرنشان کرد: بايد در حاشيه اجلاس نمايشگاه‌هايي در سطوح مختلف برگزار شود تا ظرفيت‌هاي فرهنگي، ديني، اخلاقي و هنري ايران به مهمانان کشورمان نشان داده شود و ذهنيت مثبتي در اذهان مهمانان ايجاد کنيم تا منفعت کامل را از برگزاري اين اجلاس ببريم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: ایران ، جنبش ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار