پرندگان قبل از کوچ ( مهاجرت) بیش از هر زمان دیگری تغذیه می کنند که این امر موجب افزایش چربیهای بدنشان شده و ضامن بقای آنها در طول سفر بسیار سختشان می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مهاجرت در پرندگان یک پدیده ذاتی است. مطالعات نشان می دهد که حتی پرندگانی که در اسارت هستند هم زمان شروع مهاجرت را تشخیص می دهند.
ترکیبی از عوامل هورمونی و محیطی شرایط شروع کوچ بزرگ پرندگان را مهیا می کنند. آنها از روی غریزه قبل از مهاجرت بیش از هر زمان تغذیه می کنند که این امر موجب افزایش چربیهای بدنشان شده و ضامن بقای آنها در طول سفر بسیار سختشان می شود.
گفتنی است، نیاز جانوران به یافتن غذا، تولید مثل، فرار از شکارچی ها و شرایط زیستی قابل تحمل آنها را وارد به مهاجرت می کند. پرندگان به هر دلیلی که مهاجرت می کنند مسلما قهرمان حیوانات مهاجر به شمار می روند بطوریکه با تغییر مکانهای مداوم از سرزمین معینی به سوی منطقه ای دیگر می روند وبا توجه به وضعیت آب و هوایی مناطق آنها را به عنوان سرزمین مناسب برای کوچ بهاره و یا پاییزه بر می گزینند.
بر اساس این گزارش، پرندگان در هنگام مهاجرت جان خود را به خطر می اندازند تا از موانعی همچون هوای نا مساعد، حمله پرندگان شکاری و کمبود غذا عبور کنند.
این گزارش می افزاید، موقعیت جغرافیایی ایران موجب گشته است که این سرزمین در مسیر مهاجرت های مختلف قرار گیرد./ز
برچسب ها: هورمونی ، کوچ ، پرنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار