معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از شناسایی 13 روستای هدف گردشگری در این استان خبر داد و گفت: در برنامه ریزی های امسال مقرر شده تعداد این روستاها به 30 روستا افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان، علی مومنی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در جلسه طبیعت گردی استان گفت: تا کنون 13 روستای هدف گردشگری دراین استان شناسایی شده و در برنامه ریزی های امسال مقرر شده تعداد این روستاها به 30 روستا افزایش یابد.

وی با اشاره به بهره مندی از ظرفیت روستاهای هدف گردشگری گلستان در جذب گردشگران خارجی، افزود: با توجه به برنامه ریزی درراستای شناسایی و معرفی 30 روستای هدف گردشگری در این استان، از ظرفیت های این روستاها می توان جهت جذب گردشگران خارجی بهره برد.

مومنی با اشاره به اینکه یکی از ملاک های توسعه صنعت گردشگری، استفاده از قابلیت های روستاهای هدف گردشگری است، تصریح کرد: برنامه ریزی برای ایجاد اقامتگاه های روستایی کوتاه مدت برای طبیعت گردان در روستاهای هدف گردشگری و بهره مندی از تمامی امکانات و ظرفیت های این روستاها در زمینه های مختلف فرهنگ، آداب و رسوم و سنت ها و همچنین جاذبه های طبیعی، تاریخی و صنایع دستی و غیره می تواند ظرفیت استان را برای پذیرش گردشگران افزایش دهد.

وی ادامه داد: روستاهای زیارت، شاهکوه سفلی، افراتخته، چینو، سیاه مرزکوه، جهان نما، رادکان، سرکلاته خرابشهر، فارسیان، قزلجه(آق امام)، قلعه قافه، پاقلعه و گچسوی بالا در لیست 13 روستای هدف شناسایی شده قرار دارند.

مومنی اظهارداشت: روستاهای گز شرقی، ول افرا، وطنا، جفاکنده و باغو، خواجه نفس، دوزین، بازگیر،تنگراه، کمالان، محمدآباد، الازمن، خولین دره، چلی، لوه، آق قمیش، النگ و بالاجاده، دانشمند و تنگلی و آق تقای، گلیداغ، شیرآباد، پیشکمر، نومل، چهارباغ، کفشگیری، توسکستان، یلمه سالیان، خوش ییلاق، کوه میان و سوسرا ازجمله روستاهایی است که برای روستاهای هدف گردشگری معرفی و پیشنهاد شده اند.

وی همچنین از آموزش بلدهای محلی، توجیه روستائیان و برپایی جشنواره های مختلف محلی دراین روستاها از عوامل جذب گردشگر به این روستاها یاد کرد و گفت: ایجاد اماکن پذیرایی مطلوب با بافت سنتی روستا و نمایش آداب ورسوم، فرهنگ، صنایع دستی روستا دراین اماکن نیز می تواند ضمن معرفی روستا، گردشگران داخلی وخارجی را به خود جذب کند.

مومنی با بیان اینکه 60 درصد گردشگری دنیا، طبیعت گردی است و با ذکر اینکه امسال استان گلستان برجذب 231 هزار گردشگر خارجی ماموریت دارد، افزود: ایجاد زیرساخت های مهم گردشگری دراین روستاها و بسترسازی برای حضور سرمایه گذاران دراین ظرفیت ها، ضمن جذب اعتبارات و توسعه گردشگری دراین استان، اشتغالزایی و توسعه ورونق اقتصادی را به همراه دارد.

وی بر حفظ قابلیت ها و جذابیت های طبیعی روستاهای هدف گردشگری در راستای حفاظت از محیط زیست نیز تاکید کرد و گفت: اجرای زیرساخت های توسعه گردشگری دراین روستاها به گونه ای باشد که لطمه ای به جذابیت های طبیعی و تاریخی و همچنین چارچوب های حفاظت از محیط زیست وارد نشود.

مومنی اظهار امیدواری کرد: با شناسایی و معرفی 30 روستای هدف گردشگری دراستان گلستان و بهره مندی از ظرفیت ها و قابلیت های موجود دراین روستاها، ضمن افزایش شمار گردشگران داخلی وخارجی، شاهد رونق وشکوفایی صنعت گردشگری دراستان به عنوان صنعت درآمدزا وجایگزین صنعت نفت باشیم./س

برچسب ها: روستا ، گردشگری ، گلستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.