برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد فرصت مناسبی برای حمایت از حقوق سوریه است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک خسروی برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران را فرصتی مغتنمی برای حمایت از حقوق ملل مظلوم منطقه و مردم سوریه برشمرد و افزود: این جنبش می تواند از حق مردم سوریه مبتنی برانجام اصلاحات در این كشورحمایت كند.

وی با اشاره به اصل چهار از اصول ده گانه این جنبش كه به عدم مداخله در حقوق سایر كشورها تاكید می كند افزود:انتظار می رود طبق این اصل دخالت برخی كشور های عربی مبتنی بر ارسال سلاح برای مخالفین و اشرار در سوریه را محكوم كند.

وی با اشاره به اینكه هدف این جنبش احترام به حقوق بشر است افزود:آنچه امروز در سوریه مشاهد می كنیم نقض آشكار حقوق بشر است كه توسط گروهك تروریستی انجام می شود ،البته آنها این اقدامات تروریستی را به دستور آمریكا و انگلیس و برای نا امنی در منطقه انجام می دهند.

وی ادامه داد: می بایست در این اجلاس از انقلاب های مردمی حمایت گسترده شود و حساب بیداری اسلامی و گروه های تروریست نظیر القاعده جدا و با افراط گرایی نیز مخالفت شود.

خسروی برگزاری این جنبش را در شكستن تحریم ها بسیار مهم خواند و خاطر نشان كرد: ایران خواستار حمایت این جنبش در لغو تحریم های یك جانبه علیه این كشور و سایر كشور ها است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.