در اين مقاله به قلم «راب راکف» آمده است: اگرچه بسياري جنبش عدم تعهد را خيلي جدي نگرفته و آنرا بي طرف مي‌شناسند، اما چنين مطلبي صحت ندارد و نمي‌توان بي طرف بودن جنبش را به معناي واقعي تلقي کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، مجله سياست خارجي چاپ نيويورک در مقاله اي نوشت: عليرغم مخالفت‌هاي بسيار، «بان کي مون» دبيرکل سازمان ملل متحد تصميم گرفت براي شرکت در اجلاس جنبش عدم تعهد به ايران سفر کند.
 کشوري مثل سوئد خود را بي طرف مي‌داند که چنين چيزي واقعيت دارد، اما آيا جنبش عدم تعهد و اعضاي آنرا نسبت به مسائل جهاني مي‌توان واقعا بي طرف دانست.
 مواضع اتخاذ شده از سوي بيشتر اعضاي جنبش عدم تعهد بيانگر آن بوده است که نمي‌توان تحت هيچ شرايطي نظرات آنان را بي طرفانه تلقي کرد.
دولت آمريکا با چالشي بنام «مهار ايران» مواجه است و ‌بايد تمامي شگردها را بکار گيرد تا به نتايج دلخواه و مطلوب برسد، حملات و انتقادات پياپي آمريکا از اجلاس جنبش در تهران نبايد طوري تعبير شود که خود جنبش و ماهيت آن مورد حمله قرار گرفته است، همچنين نمي‌توان اجلاس و گردهمايي هاي جنبش عدم تعهد را سمبوليک تلقي کرد بلکه بايد ديدگاه جدي به آن داشت.
آمريکا بايد ديدگاه را خود نسبت به جنبش عدم تعهد تغيير دهد و با آن مدارا و سياست‌هاي درستي در قبال آن اتخاذ کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار