تلويزيون رسمي مصر اعلام كرد؛ در پاكسازي صحراي سيناء به دست نيروهاي ارتش اين كشور، 11 شبه نظامي كشته و 23 تن دستگير شدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، تلويزيون مصر با اعلام اين خبر، افزود: در عملياتي كه در صحراي سيناء به نام عمليات "نسر" انجام گرفت، همچنين 11 خودروي نظامي كه در آنها مقادير زيادي اسلحه، نارنجك و مين هاي ضد تانك وجود داشت نيز توسط نيروهاي امنيتي مصر كشف و ضبط شد.

در همين حال، منابع نزديك به ارتش مصر اعلام كردند؛ از امروز بار ديگر نيروهاي امنيتي مصر به همراه پليس اين كشور، براي ادامه پاكسازي شبه نظاميان و از بين بردن تمامي كانون هاي تروريستي در منطقه سيناء، عمليات خود را آغاز خواهند كرد.

اين در حاليست كه در چند روز گذشته، برخي رسانه هاي مصر از پايان يافتن عمليات "نسر" در صحراي سيناء به دليل مذاكرات ارتش اين كشور با برخي از سران قبايل اين منطقه خبر داده بودند كه اين خبر با محكوميت كارشناسان نظامي و فعالان سياسي اين كشور مواجه شده و آنها خواستار از بين بردن شبه نظاميان مسلح در صحراي سيناء شده بودند.

گفتني است؛ در حمله ماه گذشته شبه نظاميان مسلح به گذرگاه كرم ابو سالم واقع در مرزهاي مصر و اراضي اشغالي فلسطين و در صحراي سيناء، 30 مرزبان مصري كشته شده و تعداد ديگري از آنها هم زخمي شده اند كه پس از اين واقعه، نيروهاي ارتش اين كشور با عمليات گسترده به پاكسازي اراضي صحراي سيناء از شبه نظاميان مسلح پرداختند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار