سرپرست اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي از ورود دو ميليون و ۲۵۰ هزار و ۳۶۶ مسافر به استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد و به نقل از روابط عمومي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي، مجتبي رجايي خراساني با اعلام این خبر گفت: از ۱۶ مرداد ماه سال جاري تا پايان مرداد ۱۵۱ هزار و ۲۳۳ نفر از طريق فرودگاه، ۲۷۱ هزار و ۴۳۲ نفر به وسيله قطار، ۸۰۲ هزار و ۴۵۳ نفر با اتوبوس و مينيبوس و يک ميليون و ۲۵ هزار و ۲۴۹ نفر با خودروهاي شخصي خود به استان وارد شدهاند.

وي با تأکيد بر افزايش ۲۷ درصدي ميزان سفر به استان در اين مقطع زماني نسبت به سال گذشته افزود: مقايسه اجمالي ميزان اقامت در سال گذشته با رقم ۸۷۶ هزار و ۴۵۲ نفر در امسال گوياي افزايش ۲۸ درصدي اقامت مسافران در مراکز اقامت دائم و موقت استان است.

رجایی ادامه داد: در اين مدت ۲۷۴ هزار و ۳۵۰ نفر در هتلها، ۱۳۰ هزار و ۵۱۵ نفر در هتل آپارتمانها و ۲۸۵ هزار و ۸۸۷ نفر در مهمانپذيرهاي سطح استان اقامت داشتهاند.

وی تصريح کرد: همچنين تعداد ۱۳۶ هزار و ۵۸۴ هزار نفر در منازل استيجاري، ۱۲ هزار و ۵۳۸ نفر در کمپهاي موقت و ۳۶ هزار و ۵۸۷ نفر در کلاسهاي مدارس که از جمله مراکز اسکان موقت است اقامت داشتهاند.

دبير ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي استان در پايان با اشاره به افزايش ميزان نظارت بر خدمات دهي در ايام ماه مبارک رمضان توسط تأسيسات گردشگري خاطرنشان کرد: در اين مدت ۱۵ روزه در مجموع ۲۷۹ مورد بازديد نظارتي از تأسيسات گردشگري صورت گرفته است که اين سرکشيها شامل ۱۶۷ مورد از مراکز اقامتي، ۴۵ مورد بازديد از رستورانها و مراکز پذيرايي بين راهي و ۶۷ مورد بازديد از دفاتر خدمات مسافرتي ميباشد./س

برچسب ها: ورود ، زائر ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.