رئيس اتحاديه صادرکنندگان فرش دستباف خراسان رضوي گفت: سياستهاي اتخاذ شده مرکز ملي فرش در راستاي تخصصي کردن صادرات فرش دستباف است.


هادي مخملي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان این مطلب افزود: فرش دستباف ايراني از ديرباز به عنوان صنعتي آميخته با هنر مورد استقبال ساير کشورها قرار گرفته است و جزو محصولات صادراتي به شمار ميآيد.

وي با اشاره به وضعيت جهاني اقتصاد گفت: رکود اقتصادي حاکم بر اکثر کشورها باعث شده مرکز ملي فرش در رابطه با گسترش بازارهاي هدف و شناسايي بازارهاي جديد، اقدامات مثبتي انجام دهد و هيئتهاي تجاري را به کشورهاي مورد نظر اعزام کند.

وي در خصوص مشکلات پيش روي اين صنعت گفت: تامين نقدينگي از مهمترين مشکلات توليدکنندگان فرش دستباف است که با توجه به افزايش چشمگير قيمت مواد اوليه، اين مشکل شديدتر شده است.

رئيس اتحاديه صادرکنندگان فرش دستباف خراسان رضوي ادامه داد: فرش دستباف به عنوان يک توليد ملي بايد مورد حمايت قرار گيرد و از تسهيلات ارزانقيمت بانکي برخوردار شود تا موانع بازدارنده اين صنعت برداشته شود اما توليدکنندگان و صادرکنندگان نبايد صرفا اتکا به حمايتهاي دولتي و تعرفهاي داشته باشند بلکه بايد به ظرفيتسازي و بالابردن توان خود در بهرهبرداري از مزيتهاي توليدي و حضور در بازارهاي رقابتي بپردازند.

وي جايگاه فرش دستباف استان را به دليل تنوع طرح و سبک در کشور ممتاز دانست و افزود: ميزان صادرات فرش دستباف از استان در سال گذشته ۷۵ميليون دلار بوده است که اميدواريم با برگزاري نمايشگاه و تبليغات برونمرزي، هدفگذاري انجام شده در سال جاري که صادرات يک ميليارد دلاري فرش دستباف در کل کشور است محقق گردد./س .

برچسب ها: صادرات ، فرش ، تخصصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.