خليل كنزي، مدير گروه پژوهشي ماشين و محركه جهاد دانشگاهي خواجه نصيرالدين طوسي در گفتگو با
خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت:اين ترمزها براي نخستين بار در دنيا به عنوان سيستم بار موتورهاي DC counter Rotating ساخته شده كه با اعمال تغييرات جزئي در طراحي براي موتورهاي صنعتي معمولي نيز قابل استفاده است.
وي افزود: سيستم ترمز فوكو با ساختار DC counter با رنجهاي قدرتي 45 كيلووات و 80 كيلووات نمونه مشابه داخلي و خارجي ندارد و استفاده موسوم و رايج از اين سيستمهاي ترمز به عنوان ترمز و كنترل كننده سرعت موتور بوده است.
وي خاطر نشان كرد: از اين ترمزها در همه صنايعي كه داراي الكترو موتوري كه نياز به كنترل سرعت آن باشد ميتوان استفاده كرد كه در حال حاضر در بسياري از كشورهاي آمريكايي و اروپايي از نمونههاي ديگر اين ترمزها در دكلهاي حفاري و كارخانههاي مربوط به نيرو و فولاد استفاده ميشود./ح