وزیر دادگستری گفت: تجربه انقلاب اسلامی و عبور از تحریم‌ها برای همه کشورها الگوی مناسبی است.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران،  سید مرتضی بختیاری وزیر دادگستری کشورمان صبح امروز در دیدار با وزیر منطقه‌ای دومینیکن میگوئل میخل اظهار داشت: حضور 68 درصدی مردم دومینیکن در انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور نشان از برخی مشابهت‌های میان ایران و دومینیکن است.

وزير دادگستري افزود: همانطور که ایرانی‌ها تعیین سرنوشت کشورشان برایشان مهم است مردم دومینیکن نیز به این نتیجه رسیده‌اند که باید در تعیین سرنوشت کشورشان خودشان مشارکت کنند.

بختیاری خطاب به میگوئل میخل گفت: در همه کشورها پشتوانه رأی مردم قویترین پشتوانه برای هر کشوری محسوب می‌شود و دولتی که بر این اساس بر سر کار می‌آید می‌تواند دست به اقدامات بزرگی بزند.

وزیر دادگستری کشورمان به تنظیم سند پایانی اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد اشاره کرد و گفت: در نیویورک این سند با 688 بند تنظیم شده بود که خوشبختانه 13 بند دیگر در تهران به آن اضافه شد و این پیش‌نویس با  701 بند آماده تصویب شده است.

وی گفت: خوشبختانه به قدری کار کارشناسی دقیق روی این سند انجام شده که تمامی کارشناسان بدون کوچکترین تغییری آن را پذیرفته و آماده تصویب دانسته‌‌اند.

بختیاری با اشاره به این مطلب که جمهوری اسلامی ایران معتقد است استقلال کشورها نباید از بین برود، افزود: ما معتقدیم دخالت در امور کشورها امری زشت و ناپسند است و باید اجازه داد کشورهای روی پای خودشان بایستند زیرا قطعا مردم می‌توانند کنار هم بودن را تمرین کرده و کشورشان را مدیریت کنند.

وی ادامه داد: ما معتقدیم کشور دومینیکن و دولت جدید آن می‌تواند با پشتوانه آرای مردم به موفقیت برسد البته باید در این مسیر سختی‌ها را نیز تحمل کرده و آنها را پشت سر بگذاریم.

براساس اين گزارش به نقل از ستاد حقوق بشر وزیر دادگستری کشورمان با اشاره به این مطلب که ایران از 34 سال قبل یعنی درست بعد از پیروزی توسط غرب و آمریکا تحریم شده است، گفت: کارشناسان اروپایی و آمریکایی کشورمان را ترک کردند در حالی که بسیاری از صنایع ما وابسته به آنها بود و با خروج این کارشناسان خیلی از صنایع ما بیکار شدند.

وی افزود: البته قدرت‌های جهان در آن روز فکر می‌کردند که با این اقدام ایران زمین‌گیر خواهد شد اما کشور ما با پشتوانه مردمی امروز به نقطه‌ای رسیده است که در بسیاری از فناوری‌ها و نیازها خودکفا شده است و ما بهای رسیدن به این استقلال را پرداخت کرده‌ایم.

بختیاری تصریح کرد: تحریم‌هایی که در 3 سال گذشته در موضوع هسته‌ای نسبت به کشور ما رخ داده در سطح جهان بی‌سابقه بوده است و آمریکا و اروپا و رژیم غاصب صهیونیستی به دنبال این هستند که کشور ما را بشکنند اما ما با اعتقادی که داریم می‌دانیم که موفق خواهیم بود و این تحریم‌ها زمینه رشد ما را فراهم می‌کند.

وزیر دادگستری کشورمان با اشاره به این مطلب که کلیدواژه موفقیت را بنیان‌گذار کبیر انقلاب به ما یاد دادند و این کلید واژه «ما می‌توانیم» است، گفت: ما مطمئنیم دومینیکن نیز می‌تواند با اتکاء به این کلید واژه بر مشکلات خود فائق آید.

بختیاری همچنین به موضوع تشکیل سفارت جمهوری اسلامی در دومینیکن اشاره کرد و گفت: ما پیشنهاد این موضوع را داده‌ایم و امیدواریم با تشکیل سفارت ما در آن کشور همکاری‌های دوجانبه میان ایران و دومینیکن افزایش پیدا کند.

وزير دادگستري در پایان سخنان خود با اشاره به این مطلب که تجربه انقلاب اسلامی برای همه کشورها الگوی مناسبی است، خاطرنشان كرد: ما جلوی هرگونه مداخله کشورها را در کشورمان گرفتیم و این عامل موفقیت ما بود.

"انتهاي پيام"/پ3

برچسب ها: وزیر ، دادگستری ، بختیاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار