وزیر امور خارجه سنگال گفت: ریاست و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران دراجلاس جنبش عدم تعهد، غرب را نگران کرده است.

آلیون بادارا سیسه در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران مستقر در اجلاس نم، درباره اقدامات کشورهای عضو عدم تعهد برای حذف تحریم های اعمال شده از جانب غرب اظهار داشت: ایران برای سه سال ریاست جنبش عدم تعهد را به عهده می‌گیرد که وظیفه بسیار سنگینی بوده و دغدغه امروز کشورها بررسی مسائل اقتصادی است.

وی ادامه داد: تمام اعضای جنبش عدم تعهد خواستارگسترش روابط تجاری با یکدیگر هستند.

وزیر امورخارجه سنگال به اهمیت شانزدهمین دوره اجلاس جهانی غیر متعهد ها و نقش این کشورها در سطح بین المللی اشاره و تصریح کرد: آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی به دلیل اهمیت بالای اجلاس جهانی تهران اقدام به سیاه نمایی علیه این اجلاس کرده و سعی در کم اهمیت جلوه دادن شانزدهمین اجلاس عدم تعهد دارد.

 بادارا سیسه با اشاره به امید غرب به تاثیرگذاری تحریم های یک جانبه و تحمیل جنگ اقتصادی به کشورمان گفت: طبیعی است که برگزاری این اجلاس در تهران تیر خلاصی برسیاست تحریم و فشار اعمال شده از سوی غرب است.

 وی فرصت فراهم شده در اجلاس تهران را موقعیت مناسبی برای بروز توانمندی ها و پتانسیل جمهوری اسلامی برای نمایش پیشرفت ها پس از انقلاب اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: نمایش دادن پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در منظر افکار عمومی جهان در واقع غرب را نگران کرده است.


انتهای پیام/

پ2
برچسب ها: سنگال ، اجلاس ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار