وزیر امورخارجه کشورمان گفت: امیدواریم در طول مدت ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد جایگاه رفیع تری به وجود آید.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران مستقر در اجلاس نم؛ علی اکبر صالحی، وزیر امورخارجه کشورمان در نشست خبری اظهار داشت: برگزاری اجلاس عدم تعهد با چالش بزرگی مبنی بر مانع تراشی کشورهای غربی مواجه بود ولی با این وجود کشورهای زیادی در اجلاس تهران شرکت کردند.

وی تصریح کرد: در بررسی های به عمل آمده نشان داده که نشست تهران از لحاظ کیفی و کمی از بقیه نشست ها بهتر بوده است، امیدواریم که در طول مدت ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد با حفظ شانیت انقلاب اسلامی بتوانیم جایگاه رفیع تری در سطح بین المللی برای این جنبش به وجود آوریم تا از این طریق اهداف کشورهای عضو تامین شود.

صالحی گفت: پیش نویس اسناد تهیه شده سرانجام به تصویب وزرای عدم تعهد رسید.

وی با اشاره به برگزاری نشست فلسطین در این اجلاس افزود: کمیته فلسطین متشکل از 15 عضو تشکیل جلسه داد و این اعضا با تاکید بر خارج شدن از روال سنتی سالهای گذشته خواستار راهکار جدیدی برای حل مشکل فلسطین شدند.

صالحی با بیان اینکه این کمیته کارگروهی در پنج زمینه تشکیل داد، اظهار داشت: موضوعات مطح شده در این کمیته بررسی اقدامات غیر قانونی رژیم صهیونیستی و راهکارهایی مقابله با جنایات این رژیم، چگونگی به عضویت رساندن فلسطین در سازمان ملل، چگونگی به کارگیری شیوه هایی که بتوان ظرفیت سازی مردم فلسطین را به وجود آورد، چگونگی ایجاد وحدت و انسجام میان گروه های فلسطینی، استفاده از رسانه های عضو جنبش عدم تعهد است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین می توان برای احقاق حق مردم مظلوم فلسطین از طریق ارتباط گیری خبرنگاران با سایر رسانه ها در عرصه بین المللی عمل کرد.

انتهای پیام/پ2
برچسب ها: اجلاس ، وزرا ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار