مشاور فني تيم ملي واليبال دختران جوان كشورمان گفت: با توجه به انجام اردوهاي منظم و منسجم، هم اكنون ملي پوشان به 75 درصد آمادگي رسيده اند.

محمد صادق پشنگ در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران افزود: محور اصلي تمرينات  اين مرحله از برنامه هاي آماده سازي ، كاهش فشار وزنه ها و افزايش چابگي بازيكنان بود چون تحمل وزنه هاي سنگين گرفتگي عضلات بوجود مي آورد و در فرصت باقي مانده تا مسابقات قهرماني آسيا تمرينات بازيكنان بايد به سمت افزايش هماهنگي تيمي و برنامه هاي تاكتيكي برود.

وي تصريح كرد: ميانگين تمرينات وزنه اي ملي پوشان براي پاها در اردوي شانزدهم 130 كيلوگرم بود و براي دست ها نيز 50 كيلوگرم ثبت شده است به همين دليل تصميم گرفتيم از اين پس از تمرينات وزنه اي كاسته تا عضلات بازيكنان براي تمرينات سرعتي آماده شود.

وي خاطرنشان كرد: بازيكنان هم اكنون از نظر قدرتي در شرايط مطلوب قرار دارند و تمرينات براي ارتقاء شرايط سرعتي آنها دنبال خواهد شد.

پشنگ گفت: بازيهاي تداركاتي يكي از نيازهاي اصلي اعضاي تيم واليبال بانوان جوان محسوب مي شود كه ديدارهاي دوستانه با تيم هاي نوجوانان و بزرگسالان تا حدودي خلاهاي موجود را برطرف كرديم و قرار است پيش از شروع مسابقات قهرماني قاره آسيا نيز درچند ديدار ديگر به مصاف كشورهاي شرق آسيا برويم تا نيازهاي تيم برآورده شود.

وي درخصوص حريفان تيم ملي واليبال بانوان جوان كشورمان در دور مقدماتي مسابقات قهرماني آسيا گفت: همان گونه كه اطلاع داريد واليبال زنان آسيا نسبت به مردها در شرايط  بهتري قرار دارد بنابراين به هيچ عنوان نبايد حريفان ايران را دست كم گرفت و پر قدرت مقابلشان بايد ظاهر شد.

مشاور فني تيم ملي واليبال بانوان جوان با بيان اينكه ايران با تايلند (ميزبان) نيوزلند ،تاجيكستان و كويت در گروه اول مسابقات  قهرماني آسيا هم گروه است خاطرنشان كرد: از كويت و تاجيكستان شناخت كافي داريم و فكر نمي كنم در برابر ايران حرفي براي گفتن داشته باشند از نيوزلند شناخت چنداني نداريم اما در سطح ايران و شايد كمي هم ضعيف تر باشند اما تيم واليبال جوانان تايلند يكي از حريفان اصلي كشورمان است كه درآسيا هم مطرح و در ضمن از امتياز ميزباني در اين رقابت ها نيز برخوردار است .

پشنگ در پايان تاكيد كرد: حضور جوانان دختر ايران در مسابقات واليبال شرق آسيا كه قبل از بازيهاي قهرماني آسيا برگزاري شود فرصت مناسبي براي كسب تجربه و شناخت تيم هاي قاره كهن است كه بازيكنان است كه بازيكنان و كادر فني تيم از اين فرصت بهترين استفاده را خواهند برد.

گفتني است: مسابقات واليبال قهرماني جوانان دختر آسيا از 11 تا 19 مهر با حضور 17 كشور در شهر ناخون باتوم تايلند برگزار مي شود./مح

برچسب ها: پشنگ ، والیبال ، بانوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار