كارشناس مصري از كشورهاي بزرگ عربي و اسلامي منطقه و در راس آن مصر و ايران خواست با كنار گذاشتن اختلافات و روي آوردن به همكاري، در برابر دشمنان ملت هاي مسلمان و عرب بايستند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، جمال الدين حسين" نويسنده و تحليلگر سياسي مصري بر ضرورت يافتن راهكار مسالمت آميز براي بحران سوريه و مقابله با طرح هاي ويرانگر كه گروه هاي مقاومت و ايران را هدف قرارداده است، تاكيد كرد.
 
وي با بيان اين كه مصر بايد روابط متعادلي با كشورهاي بزرگ منطقه مانند ايران برقرار كند، خواستار به ثمر نشستن اين روابط و كنارگذاشتن مسائل اختلاف انگيزميان دو كشور شد.
 
حسين با اشاره به خشم و ناخرسندي آمريكا و رژيم صهيونيستي از سفر محمد مرسي ،رييس جمهوري مصر، به ايران براي مشاركت در اجلاس كشورهاي غيرمتعهدها خاطرنشان كرد: توطئه كنندگان ضد منافع امت مسلمان و عرب، از نزديكي ميان كشورهاي مهم منطقه به ويژه مصر، ايران و تركيه نگران هستند.
 
نويسنده و تحليلگر سياسي مصري از كشورهاي بزرگ منطقه خواست با هوشياري و دورانديشي به مقابله با دشمنان اسلام مبادرت كنند.
 
وي بر ضرورت اجتناب از مسائل اختلاف انگيز مذهبي كه بر روابط دوجانبه تاثير گذار است و هم چنين بر زمينه چيني براي همكاري ميان تهران و قاهره در همه زمينه هاي اقتصادي توليدي و استراتژيك تاكيد كرد.
 
حسين افزود: ايران داراي توانايي هاي فني و توليدي شگفت انگيزي است كه مي تواند براي مصر و منافع امت اسلام و عرب سودمند باشد.
 
وي گفت: اين مساله موجبات خشم آمريكا و رژيم صهيونيستي را كه دشمن ملت عرب و مسلمان هستند، برانگيخته است.
 
حسين در خصوص تلاش براي حل بحران سوريه اظهار داشت: هر پيشنهادي كه زمينه ساز راهكارهاي سياسي و مسالمت آميز باشد و به خواستها و آرزوهاي مردم سوريه جامه عمل بپوشاند، مورد استقبال خواهد بود و نبايد كشتار مردم ادامه داشته باشد.
 
وي هشدار داد كه ادامه خشونت ها در سوريه فقط در خدمت منافع آمريكا و رژيم صهيونيستي است كه به دنبال فروپاشي سوريه و ادامه كشتار مردم و پس از آن مقابله با حزب الله و ايران هستند.
برچسب ها: تهران ، ایران ، مصر ، قاهره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار