رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين گفت: با ايجاد قدس شرقي درمنطقه مي توان با بحران ها و مشكلات خاورميانه مقابله كرد.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران در اجلاس نم، محمو عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين با اشاره به ميزباني و رياست جمهوري اسلامي در شانزدهمين اجلاس عدم تعهد اظهار داشت: برگزاري اين اجلاس قابل تقدير است و اميدواريم كه در طول سه سال رياست ايران در اين جنبش حداكثر مشكلات كشورها كاهش يابد.

وي ادامه داد: تشكيل اين اجلاس در لحظه اي تاريخي ملت ما تشكيل شده است و ما را وادار مي كند كه با هر گونه چالش پيش رو در آينده با عزم و اراده خود با آن مقابله كنيم.

وي با اشاره به نگاه ملت فلسطين به جنبش عدم تعهد اشاره و تصريح كرد: ملت فلسطين امروز براهداف و عملكردهاي كشورهاي جنبش عدم تعهد اطمينان و اعتماد كامل دارد چرا كه به خوبي مي داند كه اين جنبش از تمام منافع و دستيابي ملت فلسطين به آزادي حمايت خواهد كرد.

وي با اشاره به عضويت درآمدن دائم فلسطين به سازمان ملل خاطرنشان كرد: جنبش عدم تعهد بايد تمام تلاش خود را براي حفظ به عضويت درآمدن فلسطين درسازمان ملل متحد صورت دهد و با تلاش هاي ديپلماتيك اين جنبش مي توان جايگاه رفيع تري را براي فلسطين رقم زد.

رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين با تأكيد براينكه ملت ما خواستار دموكراسي و اجراي انتخابات آزاد است گفت: ملت فلسطين بدنبال برقراري روابط مسالمت آميز و اجراي انتخابات آزاد براي ملت خود بوده و از سوي ديگر در صورت توافق حاضر به ايجاد صلح خواهد بود.

وي با اشاره به عقب نشيني اسرائيل از مواضع خصمانه خود افزود: اشغالگران رژيم صهيونيستي بايد از مواضع خود عقب نشيني كنند و اين وظيفه اجلاس عدم تعهد است كه اين مسئله را پيگيري كند. لذا ملت فلسطين از شرايط نامطلوب خود بسيار ناراضي هستند و قطعا بدون ايجاد قدس شرقي در منطقه به هيچ راه حل مسالمت آميزي دست نخواهند يافت.
 
انتهای پیام/پ2
برچسب ها: اجلاس ، نم ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار