هشدار بانک جهاني درباره افزايش قيمت مواد غذايي در سطح جهان

بانک جهاني مستقر در واشنگتن با انتشار بيانيه‌اي درباره عواقب و تبعات افزايش اخير قيمت مواد غذايي در سطح جهان هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ، بانک جهاني درباره افزايش قيمت مواد غذايي در جهان که در ماه جولاي، ۱۰ درصد نسبت به ماه قبل آن افزايش داشت، هشدار داده است.

در بيانيه بانک جهاني آمده است، قيمت ذرت و گندم از ماه ژوئن تا جولاي ۲۵ درصد افزايش داشته و همچنين قيمت سويا نيز با افزايش ۱۷ درصدي روبرو شده است.

بانک جهاني همچنين اعلام کرد، خشکسالي و دماي بالا در امريکا و شرق اروپا که منجر به نابودي حجم عظيمي از محصولات کشاورزي شد، عامل اين افزايش قيمت‌هاست.

جيم يونگ کيم، رئيس بانک جهاني گفت، مردم ساکن در شمال و جنوب صحراي آفريقا و همچنين خاورميانه بيش از ديگر مردم دنيا از اين افزايش قيمت‌ها آسيب خواهند ديد زيرا بخش اعظم مواد غذايي آن‌ها وارداتي است.

وي گفت: «با توجه به اين‌که خانواده‌ها فرزندان خود را از مدارس بيرون مي‌آورند و غذاهاي مغذي کم‌تري استفاده مي‌کنند تا قيمت‌هاي بالا را جبران کنند، ما نمي‌توانيم اجازه دهيم اين افزايش تاريخي قيمت‌ها تبديل به مخاطرات هميشگي شوند.»

کيم افزود: «کشورها بايد برنامه‌هاي هدفمند خود را تقويت کنند تا فشار بر آسيب‌پذيرترين قشر جمعيت خود را کاهش دهند.»

سازمان خواربار و کشاورزي ملل متحد (فائو) در ماه آگوست از دولت امريکا خواست استفاده از غلات را به منظور توليد زيست-سوخت مانند اتانول متوقف کند.

با این وجود واشنگتن که ۴۰ درصد غلات خود را تبديل زيست-سوخت مي‌کند، اين درخواست را رد و ادعا کرد، اين اقدام قيمت نفت را براي مردم امريکا کاهش مي‌دهد.
برچسب ها: بانک ، جهانی ، غذا ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار