جانشین منطقه پدافند هوایی شمال غرب کشور گفت: تجهیز پدافند هوایی در سراسر کشور موجب یاس و ناامیدی دشمنان شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ،رسول رضوانی‌کیا در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه ارومیه با اشاره به سالروز تشکیل پدافند هوایی کشور اظهار داشت: در حال حاضر پدافند هوایی ایران اسلامی جزو برترین پدافندهای هوایی در جهان شناخته می‌شود و همین امر موجب ناکامی دشمنان در تجاوز به خاک کشور شده است.

وی افزود: برقراری امنیت داخلی و همچنین ایجاد جو سالم در سراسر مرزهای کشور یکی از وظایف پدافند هوایی است که با بهره‌گیری از نیروهای مؤمن و متعهد به نظام اسلامی در این امر موفق بوده است.

رضوانی‌کیا با بیان این نکته که تمام نیروهای پدافند هوایی به صورت تمام وقت مشغول انجام وظیفه هستند، گفت: پدافند هوایی در ایران اسلامی یکی از حساس‌ترین و بهترین مقوله‌های نیروهای مسلح شناخته می‌شود و به همین دلیل این نیرو در برترین شرایط ممکن میان نیروهای مسلح قرار دارد.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال غرب کشور بیان داشت: در حال حاضر جهاد خودکفایی نیروهای مسلح پیشرفته‌ترین تجهیزات را در اختیار پدافند هوایی قرار داده و در نتیجه می‌توان شاهد ارتقای بیش از پیش توانمندی‌های این نیرو بود که مایه مباهات و افتخار است.

وی با اشاره به وضعیت منطقه شمال غرب پدافند هوایی کشور خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت منطقه و استقرار چندین یگان نیروهای بیگانه در کشورهای همسایه این منطقه، مرزهای مواصلاتی به طور مدام مورد کنترل بوده و تمام پروازهای بین کشورهای اروپایی و آسیایی توسط این نیروها کنترل می‌شود.

رضوانی‌کیا در بخشی از سخنان خود با اشاره به وجود تجهیزات پدافند هوایی در بیش از 300 نقطه از مرزهای شمال غرب اظهار داشت: این تجهیزات شامل رادار، موشک و سایت‌های جمع‌آوری الکترونیکی است که نویدبخش عملیات موفقیت‌آمیز در مرزهای کشور است.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال غرب کشور از همکاری سایر یگان‌های نیروهای مسلح در منطقه تقدیر کرد و بیان داشت: نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حاضر در منطقه نیز همکاری تنگاتنگی با این پدافند داشته و در راستای نیل به اهداف پدافند هوایی ارتش یاری رسان این نیرو هستند.

وی در پایان گفت: نیروهای مسلح کشور و به خصوص نیروی پدافند هوایی در تمام شرایط آماده دفاع از مرزهای اسلامی بوده و در برابر هرگونه تجاوز به خاک ایران اسلامی پاسخی دندان‌شکن به یاوه گویان خواهند داد./س

برچسب ها: هوایی ، کشور ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.