مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این استان اجرای طرح ملی پایش باقیمانده‌های دارو، سموم، فلزات سنگین و سایر مواد شیمیایی در تخم‌مرغ و شیر و عسل در حال اجراست.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محسن صادقی امروز  در یاسوج اظهار کرد: طرح ملی پایش باقیمانده‌های دارو، سموم، فلزات سنگین و سایر مواد شیمیایی شیر، عسل و تخم مرغ توسط اداره‌کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در حال اجرا می‌باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر اظهار داشت: اجرای طرح ملی پایش باقیمانده‌های دارو، سموم، فلزات سنگین و سایر مواد شیمیایی در تخم مرغ و شیر در سال جاری در حال اجراست.

وی گفت: پایش باقیمانده‌های دارو، سموم، فلزات سنگین و سایر مواد شیمیایی در تخم مرغ و شیر و عسل بخشی از  طرح ملی پایش باقیمانده‌ها است که نحوه اجرا و زمان‌بندی آن هر سال از سوی سازمان دامپزشکی کشور به منظور پایش و کنترل هر چه بیشتر سلامت مواد خام دامی که به مصرف خانواده‌ها می‌رسد به ادارات کل دامپزشکی استان‌ها ابلاغ می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد هدف نهایی این طرح ملی را سلامت هر چه بیشتر مصرف کنندگان مواد خام دامی دانست و افزود: این طرح بر اساس دستورالعمل اتحادیه اروپا در زمینه باقیمانده‌های دارو، هورمون، سموم و سایر مواد شیمیایی در فرآورده‌های خام دامی طبق دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی کشور انجام گرفته است.

صادقی تأکید کرد: سلامت مردم یکی از مهم‌ترین محورهای فعالیت اداره‌کل دامپزشکی استان بوده و در راستای تحقق شعار (دام سالم، غذای سالم، انسان سالم)، کارشناسان مربوطه با نهایت دقت، ظرافت و رعایت اصول بهداشتی، توزیع آماری، مراحل نمونه‌گیری، جمع‌آوری نمونه‌ها، بر نهایت ارسال نمونه‌ها به دو مرکز تعیین شده جهت آزمایش نمونه‌های عسل، تخم مرغ و شیر در مرکز تشخیص و کنترل فرآورده‌های بیولوژیک سازمان دامپزشکی کشور و نیز اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی اقدام کرده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این راستا تاکنون تعداد 16 نمونه شیر، شش نمونه تخم‌مرغ و تعداد هفت نمونه عسل در استان اخذ گردیده است./ج1

برچسب ها: شهرکرد ، عسل ، تخم مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.