امام جمعه پلدختر گفت: شرکت و حضور گسترده سران جنبش غیر متعهدها در اجلاس تهران بیانگر عظمت ایران در دنیا است و ثابت کرد که تحریم‌های دشمنان علیه ایران آب در هاون کوبیدن است.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام علی‌محمد لروند امروز در خرم‌آباد با بیان اینکه جنبش عدم تعهد برای نخستین بار در سال 1961 میلادی در یوگسلاوی شکل گرفت، گفت: با توجه به اینکه در شانزدهمین اجلاس جنبش غیرمتعهدها 120 تن از سران کشورها حضور داشتند، اجلاس تهران از نظر تعداد کشورهای شرکت کننده بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده و در این زمینه رکورددار است‌.

وی نقش اجلاس جنبش غیرمتعهدها را در تغییر ساختارهای بین‌المللی مهم دانست و گفت: از اهداف برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر متعهد عدالت‌خواهی، آزادی‌طلبی و گسترش دموکراسی در جهان است که باعث تقویت روحیه برابری و برادری در بین اعضای این جنش می‌شود.

وی تصریح کرد: با برگزاری موفق و باشکوه این اجلاس، اقتدار امنیتی، سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته شد و از این پس حساب ویژه‌ای برای جمهوری اسلامی ایران در صحنه جهانی باز می‌شود و عزت، احترام و اعتبار خاصی در صحنه‌های بین‌المللی را برای کشورمان به همراه دارد.

امام جمعه پلدختر نقطه عطف اجلاس سران غیر متعهدها را حضور مقام معظم رهبری و سخنان مهم و حساس ایشان دانست و گفت: برگزاری باشکوه این اجلاس ادعای آمریکایی‌ها در سرپرستی و آقایی بر جهان را به چالش کشید و ایران سه سال دیگر بر جنبش غیرمتعهدها ریاست خواهد کرد و برای آمریکایی‌ها به کابوسی بزرگ تبدیل شده است.

لروند با بیان اینکه برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران پیروزی بزرگ ملت ایران است، افزود: برگزاری باشکوه اجلاس سران جنبش غیر متعهدها تلاش غرب در انزوای ایران را ناکام گذاشت و افتخار دیگری برای ایران اسلامی رقم خورد.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری با حضور و سخنرانی در اجلاس غیر متعهدها به این اجلاس اعتبار بخشیدند و عزم کشورهای عضو برای مقابله با زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی را افزایش دادند.

امام جمعه پلدختر با بیان اینکه سران کشورهای جهان با حضور در ایران غیرمتعهد بودن خود را ثابت کردند، گفت: غیر متعهدها 55 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند و از نظر ثروت و ذخایر نفتی و صنعتی جزو کشورهای مهم جهان هستند و حضور چهره‌های شاخصی چون رئیس جمهور مصر و دبیرکل سازمان ملل حکایت از آِینده‌ای دارد که غرب هیچ نقشی در سرنوشت مسلمانان نخواهد داشت و رژیم صهیونیستی نیز به انحطاط و اضمحلال کشیده می‌شود./ج1

برچسب ها: ارستان ، هاون ، سران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.