‌احکام متهمان فساد مالی امروز شنبه 11 شهریور ابلاغ می شود و متهمان 20 روز پس از ابلاغ برای اعتراض وقت دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گيلان  ، محمدعلی‌ پور‌مختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در حاشیه سفر خود به گیلان با اشاره به مسئولیت مهم این کمیسیون در بعد نظارت و رسیدگی به شکایات مردم گفت: روندهای غلط موجب شده تا اتفاق‌هایی نظیر اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی و یا کوچک‌تر از آن در سیستم بانکی رخ دهد که برای اصلاح امور چند دستور کار را تعیین کردیم و آن را دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به حکم اعدام و زندان‌های طویل‌المدت برای متهمان اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی افزود : آرای متهمان این پرونده صادر و برای چهار نفر حکم اعدام و بقیه نیز زندان‌های طویل‌المدت صادر شده است.

پورمختار اضافه کرد: قرار است از امروز  این احکام ابلاغ شود و متهمان 20 روز پس از ابلاغ برای اعتراض وقت دارند که پس از رسیدگی در دیوان عالی کشور، رای قطعی دیوان عالی کشور با قاطعیت باید اجرا شود.

وی اختلاس ، سو‌ء‌استفاده و فساد روند کارهای بانکی  را ناشی از ضعف نظارت در شعب بانک‌ها دانست و تصریح کرد: این ضعف همچنان باقی است و تاکنون چند جلسه با رئیس کل بانک مرکزی و مسئولان و مدیران عامل بانک‌ها برگزار کردیم که موظف هستند بیایند و پیشنهادهای خود را در راستای اصلاح این ضعف ارائه دهند./س
برچسب ها: احکام ، متهمان ، فساد ، مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.