13 سرای محله منطقه 13 هر هفته با برنامه های متنوع میزبان شهروندان است. تنوع برنامه ها هم به گونه ای است که همه گروه های سنی و تمامی سلیقه ها را در بر می گیرد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران :
فقط کافی است به سرای محله نزدیکی محله سکونت خود سری بزنید تا یکی از اعضای پروپاقرص آنجا شوید.

*مشاوره راه درستی پیش پایتن می گذارد

بشر موجودی اجتماعی است خواسته ها و نیازهای او با همکاری جمعی و همفکری دیگران تأمین می شود. تصمیم گیری های مهم و سرنوشت ساز بدون همفکری صاحب نظران و متخصصین ممکن نیست، برپایی جلسات مشاوره فردی و گروهی انتخاب مسیر درست و دقیق را امکان پذیر می سازد، هم اکنون 11 خانه سلامت سراهای محله جلسات مشاوره فردی و روانشناسی برگزار می شود که شهروندان برای تصمیم گیری مسائل مهم زندگی به این مراکز مراجعه می کنند.

کمال صیادی، رییس اداره اجتماعی ناحیه 4 در این باره می گوید: هدف از برگزاری مشاوره فردی روانشناسی کاهش مشکلات افزایش اطلاعات و آگاهی در زمینه مسائل گوناگون زندگی است، در این راستا خانه سلامت سرخه حصار با برگزاری جلسات مشاوره، خدمت رسانی به شهروندان و کاهش مشکلات شهروندان را در دستور کار قرار داده است.

*دوستی با گل و گیاه

گل و گیاه باعث ایجاد طراوت و شادابی محیط زندگی شهروندان شده و در روحیه شهروندان نقش مهمی دارد. از این رو مدیریت شهری ضمن کاشت و توسعه فضای سبز در محلات برای فرهنگسازی نگهداری از گل و گیاه در میان شهروندان اقدام می کند.

از این رو در حال حاضر، دوره های آموزشی نگهداری از گیاهان و توسعه فضای سبز محله در سراهای محلات منطقه برگزار می شود، در این دوره های آموزشی نحوه نگهداری و پرورش گل و گیاه، به شهروندان آموزش داده می شود. مسئول کلینیک گل و گیاه منطقه 13 در این زمینه می گوید: دوره های آموزشی سبزیکاری، تراریوم، قارچ مدفی در روزهای مختلف هفت در مرکز پرورش گل و گیاه منطقه برگزار می شود که بااستقبال شهروندان رو به رو شده است.

وی همچنین افزود: دوره های آموزشی نگهداری از گیاهان آپارتمانی در سراهای محلات برنامه ریزی شده تا شهروندان بیشتر نسبت به فضای سبز محیط زندگی خود توجه داشته و از آنها مراقبت کنند.

*جلسات روانشناسی فرزند تفکر در سرای محله حافظیه

برای اینکه جامعه ای سالم داشته باشیم، پدر و مادرها باید نسبت به روش های ارتباط با کودک آگاهی لازم را داشته و اصولی تربیتی را در پرورش فرزند خود به کار بگیرند.

در این راستا، خانه سلامت سرای محله حافظیه دوره آموزشی "فرزند تفکر" را در لیست برنامه های خود گنجانده تا راهکارهایی برای پرورش فصیلت اخلاقی در کودکان و پیشگیری از بروز رفتارهای نامناسب در بزرگسالی ارائه دهد.

همچنین خانه سلامت حافظیه در لیست برنامه های متنوع خود کارگاه بهترین ها برای غنچه های شهر را تدارک دیده است که به نظر می رسد در پرورش فرزندان نقش مهمی دارد.

*راه های زندگی شاد و مفرح

"مهارت های زندگی" عنوان دوره آموزشی است که در اکثر خانه های سلامت منطقه برگزار شده و راه های زندگی شاد و مفرح را به شهروندان آموزش داده و نحوه ارتباط با دیگران و راهکاری صحیح برخورد با مسائل و مشکلات را به مخاطبان آموزش می دهد.

صیادی، مدیر اداره اجتماعی منطقه در این باره گفت: یکی از برنامه هایی که در سراهای محلات ناحیه 4 پیش بینی شده دوره ی آموزشی مهارت زندگی است که با استقبال شهروندان روبه رو شده که برگزاری چنین دوره هایی باعث می شود نوع نگاه شهروندان به زندگی تغییر یابد./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار