يک کارشناس سياست خارجي گفت: برگزاري اجلاس نم در كشورمان چشم اندازي براي حل بحران در سوريه بوده و اعضاي اين جنبش بايد گام‌هاي موثري براي پايان بخشيدن به خشونت‌هاي تروريست‌ها در سوريه بردارند.

سيد جلال ساداتيان در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اينکه حل بحران سوريه امري طولاني مدت بوده و براي رسيدن به يك راهكار مناسب بايد به تدريج پيش رفت، گفت:‌ برگزاري اجلاس غير متعهدها در كشورمان مي‌تواند چشم اندازي براي حل بحران در سوريه بوده و اعضاي اين جنبش بايد گام‌هاي موثري براي پايان بخشيدن به خشونت‌هاي تروريست‌ها در سوريه بردارند.

وي در ادامه با اشاره به اينكه مهمترين وظايف کشورها در زمان ايجاد بحران،ميانجي‌گري و حل آن است،افزود:‌ بحران سوريه مسئله‌اي است که کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد بايد به آن رسيدگي كرده و  اجازه دخالت‌هاي خارجي و بويژه غرب را در اين كشور ندهند.

ساداتيان تصريح کرد: سازمان ملل متحد با مشاهده بحران در سوريه،‌ کوفي عنان را به عنوان نماينده ويژه براي حل اين بحران انتخاب کرد، اما وي با كارشكني‌هاي كشورهاي غربي،تركيه و برخي از كشورهاي منطقه موفق به برقراري صلح در سوريه نشده و از قدرت كناره گيري كرد لذا اعضاي جنبش غير متعهدها مي‌توانند با تعيين كارگروهي به عنوان ميانجي وارد مسئله سوريه شده و گام‌هاي مثبتي در راستاي صلح و آرامش در اين كشور بردارند.

اين كارشناس سياست خارجي با اشاره به حضور بان‌کي‌مون در تهران،‌خاطر نشان كرد: حضور بان‌کي‌مون به عنوان دبير کل سازمان ملل متحد و عضو ناظر در اجلاس تهران با وجود همه فشارهای غرب و رژيم صهيونيستي، نشان می‌دهد که جنبش عدم تعهد برای سازمان ملل اهمیت ویژه‌ای دارد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: عدم تعهد ، ایران ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار