در کنفرانس «روابطعمومی، صنعت، تولید ملی» صورت میگیرد:
در کنفرانس «روابطعمومی، صنعت، تولید ملی» صورت میگیرد:
به گزارش
باشگاه خبرنگاران، دکتر افسانه مظفری، استادیار و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با ارائه مقالهای در کنفرانس «روابطعمومی، صنعت، تولید ملی» به تبیین تأثیرگذاری برگزاری نمایشگاهها در پیشبرد شعار «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» میپردازد.
وی در این زمینه گفت: یکی از برنامههای موفق و هدفمند جمهوری اسلامی ایران که هر ساله بهطور هوشمندانه پیشنهاد میشود، انتخاب عنوان شعار سال و تعیین جهت درست در مسیر آن است. شعار امسال که مجاهدت اقتصادی و حضور جهادگونه ملت ایران را در عرصههای اقتصادی یک ضرورت میداند، توسط عالیترین مرجع تصمیمگیری سیاستهای کلی نظام، تبیین و تشریح شده است.
وی افزود: در این راستا روابطعمومیهای سازمانهای مختلف به عنوان آیینه تمامنمای سازمان با نگاهی چند جانبه، مسؤولیت و وظیفه بزرگ و حساسی را به دوش میکشند. روابطعمومی، برنامهای طرحریزی شده و مستمر است که خطمشیها و اقدامهای جدیدی که منافع متقابل سازمان و افرادی که با سازمان در ارتباط هستند را تعیین میکند و تغییرات خاص و لازم را در آگاهی، عقاید، نگرشها، باورها و رفتارهای افراد درون و برون سازمان و جامعه ایجاد، کنترل و هدایت میکند.
مظفری ادامه داد: از جمله شیوهها و رفتارهای تازه در کار تولید و تجارت، ایجاد نمایشگاهها در سطوح مختلف و با هدفهای متنوع و چندگونه است که معمولاً مدیریت و تصمیمگیری در خصوص حضور یا عدم حضور در این نمایشگاهها بر عهده روابطعمومیهاست و آنها هستند که چگونگی حضور و میزان اثرگذاری روشهای ارائه و معرفی محصولات را تعیین میکنند.
وی تصریح کرد: بررسی نتایج حاصل از برگزاری نمایشگاه، حضور روابطعمومی موفق و قدرتمند را نشان میدهد. نمایشگاههای تجاری- صنعتی که فلسفه و تفکر اصلی آنها برگرفته از روشهای سنت «بازار روز» یا «گردهمایی محلی» است، اکنون به ابزار بسیار مهمی برای نمایش تولیدات به مصرفکننده داخلی و خارجی و ارائه راهکارهای مناسب برای تولیدات بیشتر و پیشنهاداتی به مصرفکنندگان و تجار تبدیل شده که در واقع ارتباط مستقیمی با شعار سال 1391 که تقویت و پیشبرد تولید ملی و نهایتاً حمایت از کار و سرمایه ایرانی است، دارد.
در این مقاله، اهداف تشکیل نمایشگاه ها، ویژگی ها، مزایا و اثرات آنها مورد بررسی قرار می گیرد و به اثرات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و هنری اشاره می شود. بررسی نتایج حاصل از برگزاری نمایشگاه، حضور روابط عمومی موفق و قدرتمند را نشان می دهد.
گفتنی است نخستین کنفرانس «روابطعمومی و صنعت» با عنوان «روابطعمومی، صنعت، تولید ملی» روز 20 شهریورماه با حضور اساتید، صاحبنطران و کارشناسان حوزههای روابطعمومی و صنعت در هتل المپیک تهران برگزار میشود.
شرکتهای صتسا، ویستابست، بانک ملی ایران، بانک توسعه تعاون، مؤسسه مالی و اعتباری مهر، خانه صنعت، معدن و تجارت، برجهای طلایی کیش، شرکت ساماندهی صنعت اسب ابرش، سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، خبرگزاریهای رسمی کشور، خبرگزاری بین المللی پیام کوتاه نسیم و روزنامههای دنیای اقتصاد، جهان اقتصاد، عصر اقتصاد، کار و کارگر، تفاهم، حمایت، اعتماد، خراسان و هفتهنامههای عصرارتباط، دنیای نوین کسبوکار، جوان ری، ماهنامههای صنعت حمل و نقل و مدیریت ارتباطات و انتشارات سیمای شرق در برگزاری کنفرانس روابطعمومی، صنعت و تولید ملی مشارکت دارند.
«نقش روابطعمومی در ارتقای کمی و کیفی تولید ملی»، « روابطعمومی و نقش آن در بازارسازی تولیدات داخلی»، « روابطعمومی، صنعت و فرهنگسازی مصرف تولیدات داخلی»، «روابطعمومی، صنعت و تعاملات حرفهای با رسانههای عمومی»، «روابطعمومی، صنعت و تبلیغات» و «روابطعمومی، صنعت و نظام دریافت و پرداخت» محورهای اصلی این کنفرانس هستند./ي2