سقف استخدام معلولان در دستگاه های دولتی از 3 درصد به 5 درصد رسيد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، با توجه به اين كه 10 سال از قانون جامع حمايت از تصويب حقوق معلولان10ميگذرد تنها بسياری ازدستگاه های مسئول از اجرای موادی ازآن چون استخدام معلولان طفره میرو ند.
استعداد بسيار خوبی در رشته تحصيلی خود داريد اما به علت معلوليت و محدوديت های جسمی و حرکتی، توانايی های شما ناديده انگاشته شود، آنگاه تمام انگيزه های خود را برای داشتن آيندهای روشن سرد و بی روح خواهيد يافت. نداشتن شغلی مناسب به معنای پايان زندگی نيست. اما ايجاد فرصت های شغلی برای تمامی افراد بالاخص معلولان باعث تابش انرژی مثبت و خودباوری در اداره آنها خواهد شد.  
هر انسانی در راستای نيل به اهداف متعالی فردی و اجتماعی همچنين تامين نيازهای زندگی بايد تلاش کند و بنا به استعدادها و علائق خويش در حيطه شغلی مناسب به فعاليت بپردازد. حال، افراد معلول با نيازهای ويژه و خاص در زمينه ايجاد فرصت های شغلی چه سهمی دارند؟  
بازنگری قانون جامع حمایت از حقوق معلولان مدتی است که در دستور کار قرار گرفته که نوید بخش افزایش اشتغال معلولان در ستگاه های دولتی است.
فاطمه آلیا  ،عضو فراکسیون حمایت از حقوق معلولان بااشاره به اینکه قانون جامع حمایت ازمعلولان نیازمند به بازنگری اساسی دارد،گفت : دربندهایی ازاین قانون حمایت‌هایی ازمعلولان شده است اما با گذشت چندسال این حمایت‌ها اجرایی نشده است.
وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه قانون جامع حمایت ازمعلولان در کشور وجود دارد واین قانون درزمان کوتاهی توسط شورای نگهبان به تأیی درسید بندهایی ازاین قانون نیازمند به بازنگری دارد که باید سریعا این بازنگری صورتگیرد.
آلیاتاکید کرد : باید موارد جدیدی درقانون اعمال شود به طوری که درحال حاضر معلولان با مشکلات متعددی دربحث اشتغال،مسکن،توانمندسازی روبروهستند.
 سخنگویی معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور نیز در خصوص بازنگری قانون جامع حمایت از حقوق معلولان،افزود:‌ پیش‌نویس لایحه بازنگری قانون جامع حمایت ازحقوق معلولان آماده شده و این پیش‌نویس درهفته جاری به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ارسال می‌شود.
وی تصریح کرد: درقانون جدیدحمایت ازحقوق معلولان موارد خوبی درنظرگرفته شده است که از آن جمله می‌توان به افزایش استخدام معلولان اشاره کرد که دراین بازنگری موضوع استخدام معلولان در دستگاه های دولتی از 3 به 5  درصد افزایش پیدا کرده است.
قانون حمایت ازحقوق معلولان درسال۱۳۸۳ درمجلس تصویب شد اما بازخورد و عملکرد مناسبی برای معلولان نداشت ، با بازنگری این قانون امکانات فراوانی برای معلولان در نظر گرفته شده است که امید به زندگی را در میان این قشر بالا می برد. /ف
گزارش از سمیه زرچینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار