تظاهرات اعتراض آميز در مصر با گذشت يک سال و نيم از انقلاب ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پرس تي وي ، يک  سال و نيم از  انقلاب مصر مي گذرد اما بسياري از مردم اين کشور هنوز منتظرند خواسته هاي انقلابي شان برآورده شود.آنها از رهبران خود مي خواهند به وعده هاي خود براي ايجاد تغيير عمل کنند.
اين شبکه در گزارشي افزود، مردم مصر هنوز بعد از گذشت بيش از يک سال از انقلاب و پيدايش يک دولت دموکراتيک ،  تظاهرات اعتراض آميز برگزار مي کنند.هزاران نفر روز جمعه در يکي از ميادين اصلي شهر قاهره تجمع کردند.برخي از خواسته هاي آنها شامل آزادي زندانيان سياسي و همچنين تغيير در نظام پرداخت ها در مصر بود.
تظاهرکنندگان همچنين شعارهايي بر ضد محمد مرسي سر دادند و او را به کوتاهي در عمل به وعده هايش متهم کردند.
آنها فرياد زدند که مرسي با همتاي قبلي اش خيلي فرق ندارد.مرسي قبل از اينکه به قدرت برسد ، وعده داد بازماندگان رژيم سابق را از قدرت برکنار مي کند ، زندانياني را که ارتش آنها را در جريان اعتراضات بازداشت کرده بود ، آزاد مي کند و عدالت را در مورد کساني که در اعتراضات کشته شده اند ، اجرا خواهد کرد. اما منتقدان مي گويند که لحن مرسي بعد از اينکه به قدرت رسيد ، تغيير کرده است.
مردم هنوز از حوادث خونين سال گذشته  و مجازات نشدن عوامل آن خشمگين هستند.
مرسي همچنين به علت مسائل ديگر همچون بحران اقتصادي  و کمبود آب و برق از سوي گروههاي چپ و جوانان انقلابي مورد انتقاد قرار گرفته است.
رژيم مبارک سي و پنج ميليارد دلار بدهي براي مردم مصر به جاي گذاشت.مردم معتقدند که مرسي بايد درخواست هاي انقلابي مردم را اجابت  و قاطعانه عمل کند.

برچسب ها: تظاهرات ، مصر ، اعتراض ، مرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار