يک کارشناس سياست خارجي گفت: برگزاري اجلاس نم در کشورمان نشان داد، ايران تمام قد در برابر سياست‌هاي آمريکا ايستاده و اين موضوع خود به تنهايي جرات زيادي به کشورهاي جنش عدم تعهد مي‌دهد که بتوانند در برابر سياست‌هاي استعمارگرانه غربي‌ها بايستند.

امير موسوي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با توجه به پايان شانزدهمين اجلاس عدم تعهد در تهران گفت: اجلاس عدم تعهد پيام‌هايي براي اعضاي اين جنبش و هم براي آمريکا و کشورهاي غربي و رژيم صهيونيستي داشته است، لذا پیام این اجلاس به غرب این است که جمهوری اسلامی ایران جایگاه خود را در عرصه بین‌المللی پیدا کرده و کشورهای دنیا ایران را به عنوان یک کشور مستقل که زیر بار زورگویی و یکه تازی آمریکا نمی‌رود می‌شناسند.

وي در ادامه افزود: آمریکایی‌ها باید متوجه باشند که تحرکات آنها ضد جمهوری اسلامی ایران به هیچ نتیجه‌ای نرسیده و امروز کشورمان در خاورميانه و نظام بين‌الملل به جایی رسیده که تصمیمی بدون توجه به نظرات ایران در منطقه گرفته نمی‌شود.

موسوي تصريح کرد: کشورهای جنبش عدم تعهد در عصری که تمام جهان باید تابع بلوک شرق یا غرب می‌بودند، فریاد استقلال و آزادی‌خواهي را سر داد و امروز جمهوري اسلامي ايران در شرایطی ریاست این اجلاس را بر عهده خواهد داشت که غرب نگران نتایج و توافقات پایانی آن است.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان کرد: افزايش جرأت و جسارت کشورهاي عضو عدم تعهد در مقابله با استيلاي آمريکا و کشورهاي غربي از مهمترين رهاوردهاي اين اجلاس بود،چراکه برگزاري اين اجلاس در کشورمان نشان داد ايران تمام قد در برابر سياست‌هاي استيلاگرانه غرب مي‌ايستد و اين موضوع خود به تنهايي جرات زيادي به کشورهاي جنش عدم تعهد مي‌دهد که بتوانند در برابر سياست‌هاي استعمارگرانه غربي‌ها ايستادگي کنند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: عدم تعهد ، اقتدار ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار