مسئول بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : پیمایش کشوری سلامت سنجی دهان و دندان در سال جاری انجام می شود و نهایتا تا انتهای امسال می توان از نتایج آنالیز شده آن استفاده کرد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، عبدالله هروی در حاشیه کارگاه آموزش کالیبراسیون کشوری که در مرکز گسترش بهداشت خراسان رضوی برگزار شد اظهارکرد : این کارگاه در واقع برای آموزش دندانپزشکان و کارشناسان بهداشت برای انجام پیمایش است.

هروی در ادامه با بیان اینکه در این کارگاه 40 تیم حضور دارند خاطرنشان کرد : این تیم ها از شهرستان های مختلف خراسان بزرگ هستند و در قالب 1 نفر داندانپزشک و 1 نفر کارشناس و یا کاردان بهداشت پیمایش را انجام می دهند .

وی در این راستا ادامه داد : این افراد در این کارگاه با تعیین DMET که شاخص مشخص کننده میانگین تعداد دندان های پرشده، پوسیده و کشیده شده است به طور کامل آشنا می شوند .

دبیر اجرایی کارگاه آموزشی کالیبراسیون پیمایش کشوری سلامت دهان و دندان اظهار کرد: علاوه بر این در این تست در پیمایش کشوری تست دیگری در عنوان CPITN که نیازهای درمانی بیماران را مشخص می سازد نیز انجام می گیرد .

هروی در ارتباط با گرو های سنی مهم در این پیمایش تاکید کرد : این پیمایش برای 5 رده سنی شامل کودکان 6 ساله و کودکان 12 ساله و نوجوانان 15 ساله و بزرگسالان 35 تا 44 ساله و سالمندان 65 تا 74 ساله انجام خواهد شد .

مسئول بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در خراسان بزرگ در این پیمایش هزار و 500 نفر در 100 خوشه بررسی خواهد شد اظهار کرد : قرار است که همکاران در تیم های 2 نفره به درب منازل افراد مراجعه کنند .

هروی در ادامه با اشاره به اعتبار مشخص شده برای این طرح تاکید کرد : در استان خراسان رضوی برای این طرح از اعتبارات دانشگاه استفاده خواهد شد و در حدود 100 میلیون ریال اعتبار لازم است .

وی در ادامه با اشاره به نیروهای لازم برای اجرای این پیمایش خاطرنشان کرد : در استان خراسان رضوی 28 تیم شامل 56 نفر از کارشناسان این طرح را انجام می دهند .

دبیر اجرایی کارگاه آموزشی کالیبراسیون پیمایش کشوری سلامت دهان و دندان با اشاره به اقدامات انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای سلامت دهان و دندان افزود : علاوه بر اقدامات مشخص شده از سوی وزارتخانه ما از اعتبارات برای خرید ماد لازم برای خدمات دندانپزشکی استفاده کرده ایم تا گروه های هدف بتوانند با قیمت های پایینتر این خدمات را دریافت کنند .  /س

برچسب ها: پیمایش ، کشوری ، دندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.