محمد صادق فرجی، رئیس فدراسیون کاراته کشورمان در حاشیه برگزاری چهارمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان در ترکیه با آنتونیو اسپینوز و جرج المپیوس، رئیس و دبیرکل فدراسیون جهانی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، دراین دیدار رئیس فدراسیون کاراته کشورمان با اشاره به اینکه کاراته به عنوان ورزشی پرطرفدار مورد توجه نوجوانان و جوانان ایران قرار دارد و دولت نیز حمایت های خوبی از این رشته مدال آور دارد، گفت: حرکت اصلی ما بیشتر به سمت علمی شدن این ورزش است و نگاه ویژه ای به بخش آموزش و ارتقای سطح علمی مربیان، داوران و ورزشکاران مان داریم.

وی ادامه داد: فدراسیون کاراته ایران با برنامه ریزی انجام شده در 9 اخیر داوران ومربیان کاراته را در سه کلینیک آموزشی تحت نظر فدراسیون کاراته آسیا و جهان در مالزی، عربستان و ازبکستان برگزار شد، اعزام نماید که موفقیت های خوبی نیز بدست آمد.

فرجی با تاکید بر اینکه رشد پایدار در هر رشته ورزشی داشتن نگاه علمی به آن رشته است، گفت: در همین راستا امسال کاراته به عنوان یکی از رشته های آکادمی وارد دانشگاه خواهد شد.

در این دیدار همچنین اسپینوز، رئیس فدراسیون جهانی با اشاره به جایگاه ایران در آسیا و جهان گفت: در ماههای اخیر حرکت های خوبی در کاراته ایران شاهد هستیم و از اینکه در لیگ های جهانی حضوری فعال دارید این امر برای فدراسیون جهانی بسیار اهمیت است و من به نوبه خود از فدراسیون کاراته ایران تشکر می کنم و امیدوارم درمسابقات بعدی کاراته وان هم با ترکیبی کامل حضور داشته باشید.

وی ادامه داد: فدراسیون جهانی از حضور تیم بانوان هم با حجاب اسلامی استقبال و حمایت می کند تا در رقاتبهای آتی حضور فعالتری داشته باشند.

رئیس فدراسیون جهانی بااشاره به حضور کاراته در المپیک گفت: آسیا خاستگاه کاراته در جهان است و انتظار داریم که شورای المپیک آسیا و آقای محمد علی آبادی به عنوان نایب رئیس این شورا حمایت های بیشتری از المپیکی شدن این رشته انجام دهد.

وی افزود: با توجه به قدمت و جمعیت قابل توجه ای که این رشته رزمی دارد، حق کاراته است که در بزرگترین آوردگاه جهان حضور داشته باشد و امیدوارم که هر چه زودتر آرزوی کاراته که حضور در المپیک است، محقق شود.

اسپینوز با اشاره به حضور 315 کاراته کا از 47 کشور جهان در لیگ کاراته وان ترکیه گفت: حضور این تعداد کاراته کا به رشد و توسعه این رشته رزمی کمک زیادی می کند و نشان می دهد کشورهای عضو فدراسیون جهانی نگاه ویژه ای به لیگ جهانی دارند و جوایز نقدی و رنکینگ هم به این خاطر و برای تشویق کشورها در شرکت در مسابقات است./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار