معاون سياسي و امنيتي استاندار همدان نقش و سهم مهارتگران در موفقيت هاي هسته اي کشور را نقش ويژه اي دانست و مهارت را زيرساخت بسياري از مسائل که عنوان کرد که جايگزيني براي آن وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ علي اکبر فاميل کريمي در آيين افتتاحيه اردوي آمادگي مرحله کشوري رشته هاي مکاترونيک و الکترونيک سيزدهمين دوره مسابقه مهارت که در سازمان فني و حرفه اي همدان برگزارشد، گفت: خروجي سالانه دانشگاههاي استان بين 9 هزار و 500 تا 10 هزار و 500 دانشجو است ولي اگر اين دانشجويان مهارت بالايي نداشته باشند، تلاش آنها در دانشگاه بيفايده و نتيجه براي جامعه معلوم نخواهد بود.
وي با بيان اينکه در کشورهاي پيشرفته تکيه بر ميزان مهارتهاست، ادامه داد: مهارت، زيرساخت توسعه است و بر اين اساس اهميت آن روز به روز بالا مي رود و در لايه هاي به هم پيوسته در توسعه نقش ايفا مي کند.
معاون سياسي و امنيتي استاندار با بیان  اينکه دغدغه برخي استانها نبود واحدهاي صنعتي بزرگ است، افزود: در استان ما ظرفيتهاي بزرگي در واحدهاي کارگاهي کوچک استان وجود دارد که در اشتغال و درآمد موثرند.
علي اکبر فاميل کريمي با تاکيد بر اينکه تحصيلات مرتبط با مهارت پايدار است، اضافه کرد: در صورت تناسب تحصيلات با اشتغال و مهارت، اين اشتغال پايدار خواهد بود.
وي 30 سال پايداري نظام اسلامي در برابر استکبار و صهيونيسم را در ارتباط با حوزه مهارت نمايان دانست و تصريح کرد: مهارت به حوزه تفکر انسان عمق مي دهد و مهمترين مولفه تاثيرگذار و پيشرو در جامعه کنوني است که با توجه فرمايشات مفام معظم رهبري علم بايد به مهارت تبديل شود.
معاون سياسي و امنيتي استاندار با بيان اينکه حوزه مهارت برخي اوقات خسته کننده است و خيلي راحت پول و رفاه به دنبال ندارد، گفت: در اين حوزه پشتکار مهم است و براي موفقيت بايد پشتکار باشد تا روزي حلال با توکل به خدا و پشتکار فردي کسب شود.
همچنين معاون سياسي و امنيتي استاندار همدان در اين مراسم از تابلو تمثال شهداي خانواده کارکنان فني و حرفه اي استان با گراميداشت ياد و خاطره شهدا، رونمايي کرد./س
برچسب ها: موفقیت ، هسته ای ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.