با دریافت کدآبزی پروری ، صادرات ماهیان خاویاری تسهیل می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان ؛ مدیر امور ماهیان خاویاری گلستان با بیان این که به منظور حمایت از صنعت خاویار پرورشی دریافت می شود گفت : با توجه به در دستور کار قرار گرفتن صادرات ماهیان خاویاری در کشور ، تلاش می کنیم با کمک تیم کارشناسی خاویار کد آبزیپروری یا «مراکز ایکیو» برای پرورش ماهیان خاویاری دریافت کنند.

مصطفی عقیلی نژاد افزود : با دریافت این کد در مرحله صادرات با برند خاویار صادرات ایران در عرصه رقابت حضوری چشمگیر پیدا کنیم.

مدیر امور ماهیان خاویاری گلستان با بیان اینکه گونه طاسماهی «قرهبرون یا پوزه سیاه» عمده صید سواحل ایرانی دریای خزر را تشکیل میدهد خاطر نشان کرد: عمده تکثیر به منظور بازسازی ذخائر این گونه تشکیل شده و صادرات خاویار در گذشته نیز از این نوع ماهی بوده است.

سید مصطفی عقیلینژاد اظهار داشت: یکی از نگاههای توسعه صنعت، پرورش ماهیان خاویاری است و برای اینکه محصول به مرحله تولید برسد و قابل صادرات باشد باید نگاه ویژهای در این خصوص لحاظ شود.

به گفته مدیر امور ماهیان خاویاری گلستان، خاویار اوزنبرون کوچکترین سایز و قیمت را در میان سایر ماهیان خاویاری دارد و خاویار بلوگا نیز بیشترین خاویار را داراست./س

برچسب ها: خاویار ، گرگان ، گلستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.