دو تن از ورزشکاران پیشکسوت کشور تاجیکستان با هدف ابلاغ پیام صلح و دوستی میان مسلمانان، با پای پیاده وارد شهر شیراز شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس  «عبدالرحیم حبیب اف» ۶۵ ساله پیشکسوت ورزش دوومیدانی و «عبدالعزیر رجب اف» مربی ۶۴ساله و پیشکسوت کشتی آزاد که سفر خود را با پای پیاده از تاجیکستان آغاز کرده‌اند، روز شنبه وارد شهر شیراز شدند.

«عبدالعزیز رجب اف» گفت : این سفر را از روز ۱۷ اردیبهشت ماه امسال و با هدف دعوت مسلمانان به صلح و صفا از تاجیکستان آغاز کردیم و پس از سفر به کشور افغانستان وارد ایران شدیم و سپس در ادامه به کشورهای امارات عربی متحده، عربستان سعودی، مصر، فلسطین، ترکیه و گرجستان سفر خواهیم کرد.
وی، ایران را کشور مترقی و پیشرفته جهان اسلام دانست و از مردم ایران برای سفر به شهرهای تاجیکستان دعوت کرد.

این پیشکسوت کشتی آزاد تاجیکستان افزود: شهر شیراز دارای پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی است و به سبب برخورداری از شاعران برجسته، دارای جایگاه ویژه‌ای است.

«رجب اف» یکی از انگیزه‌های خود برای سفر به شهر شیراز را دیدار با «امید نوروزی» قهرمان مسابقه‌های کشتی فرنگی بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن عنوان کرد!

وی، همچنین برای برگزاری مسابقات مشترک ورزشی بین دو کشور ایران و تاجیکستان اظهار علاقه کرد.

«عبدالرحیم حبیب اف» نیز ضمن تقدیر از می‌ه‌مان نوازی ایرانیان گفت: ایران کشور زیبا و سرسبزی است که دارای اماکن مقدسه بسیاری است و ما در این سفر، حرم مطهر امام رضا (ع)، اماکن مذهبی شهر شیراز و آرامگاه عمر خیام را زیارت کردیم.

این دو ورزشکار پیشکسوت کشور تاجیکستان در ادامه سفر خود به شهر شیراز با مسوولان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس نیز دیدار کردند./س


برچسب ها: پیاده ، شیراز ، تاجیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.