سرمايه گذاران با خريد اوراق اختيار فروش تبعي، سرمايه خود را در برابر روند کاهشي بازار مصون مي کنند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه (سنا) ،روح الله مير صانعي درباره مزيت هاي انتشار اوراق اختيار فروش گفت: سرمايه گذار با خريد اين اوراق در کنار خريد سهام، سرمايه خود را در مقابل نوسان هاي کاهشي بازار بيمه مي کند.

وي گفت : سهامدار با خريد اوراق اختيار فروش، اختيار فروش سهام را به قيمتي معين در آينده به دست مي آورد تا در صورتي که قيمت سهام افت کرد، سهم را به قيمت تعيين شده در سررسيد مشخص به فروش برساند.

دبيرکل کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار ادامه داد: در صورتي که قيمت سهام در بازار صعودي باشد و قيمت سهم از قيمت تعيين شده در اوراق (قيمت اعمال) بالاتر رود، سرمايه گذار از اوراق اختيار فروش استفاده نمي کند و سهام خود را با بازدهي مورد قبول در بازار به فروش مي رساند.

ميرصانعي افزود: سهامدار در اين شرايط ، هزينه جزيي را براي بيمه سرمايه خود پرداخت کرده است و به عنوان مثال همه کساني که خودرو دارند سالانه، مبلغي را براي بيمه آن پرداخت مي کنند، هرچند ممکن است هرگز تصادف نکنند و از آن بيمه استفاده نکنند اما با بيمه کردن خودرو ، احساس امنيت و آرامش خاطر دارند.

اوراق اختيار فروش نيز در بازار سرمايه همانند بيمه خودرو است و سرمايه سرمايه گذاران را در برابر ضرر و زيان هاي احتمالي مصون مي کند و باعث افزايش حس اعتماد و اطمينان به بازار سهام مي شود.

دبير کل کانون کارگزاران با اشاره به انتشار اوراق آتي سهام در بازار سرمايه گفت: در نخستين قدم براي توسعه ابزارهاي نوين مالي ، معاملات فيوچرز(آتي) شکل گرفت. اين ابزار ريسک بالايي دارد و نيازمند تحليل و تخصص بيشتري است.

وي با اشاره به اينکه اوراق اختيار فروش يکي از استراتژي هاي اوراق اختيار معامله است ، افزود : اين اوراق باعث افزايش اطمينان به بازار سرمايه و رونق بيشتر اين بازار شده و قدرت بازار سرمايه را براي رقابت با بازار پول افزايش داده است./عب
برچسب ها: بیمه ، سرمایه ، بازار ، سهام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار