شانزدهمين نشست سران کشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها در تهران در رسانه ها سوريه بازتاب وسيعي داشت.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران؛  "روزنامه الثوره" تاکيد بيانيه پاياني نشست تهران برحق سوريه براي بازپس گيري جولان اشغالي از چنگ اشغالگران صهيونيست را مورد توجه قرار داد.اين روزنامه همچنين از اينکه  شرکت کنندگان در اين نشست، اعمال تحريم ها از طرف آمريکا و هم پيمانانش عليه  سوريه را ظالمانه و مخالف مفاد قوانين  بين المللي بر شمردند و همچنين در نظر گرفتن اين مسئله به عنوان يکي از بندهاي اصلي سند تهران را ستود.
روزنامه "الوطن" هم در پوشش اخبار مرتبط با جلسه پاياني نشست سران کشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها در تهران نوشت، احمدي نژاد به عنوان رئيس اين جنبش تلاشهاي خود را براي دستيابي به راه حل مسالمت آميز براي پايان بحران سوريه اعلام کرد.اين روزنامه همچنين نوشت : دمشق از طرح پيشنهادي عراق با هدف دستيابي به راه حل مسالمت آميز به منظور برون رفت از بحران سوريه استقبال ، اما گروه هاي مخالف آن را رد کردند.
"الوطن" همچنين با چاب عکسي از حضور هيات ارشد سوري در جلسه پاياني اين اجلاس نوشت، موفقيت اجلاس غيرمتعهدها در تهران سيلي بر صورت آمريکا و غرب است.
"تلويزيون سوريه" هم در بخشهاي خبري مختلف خود ، اجلاس غيرمتعهدها در تهران و همچنين سخنراني مقام معظم رهبري ، حضور گسترده کشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها در تهران را ياد آور شد و آن را سيلي بر چهره مخالفان ايران دانست.اين رسانه ديداري سوريه ابراز اميدواري کرد با عملي سازي تصميمات نشست تهران، جهان از چنگ سلطه غرب آزاد شود.
روزنامه "تشرين" ديگر روزنامه روز يکشنبه سوريه هم با چاب عکسي از جلسه پاياني اين اجلاس نوشت، جنبش غيرمتعهدها به ضرورت مقابله با تروريسم و خشکاندن منابع تامين مالي اين پديده شوم تاکيد کردند.اين روزنامه افزود، اجلاس تهران محفلي براي محکوم کردن سياستهاي مداخله جويانه کشورهاي غربي به ويژه آمريکا عليه کشورهاي منطقه در آمد.

برچسب ها: تلویزیون ، رسانه ، بازتاب ، اجلاس ، نم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار