ارزیابی دوباره توانایی زغال سنگ در جذب تابش خورشیدی که عامل ابرهاي قهوه اي است کمتر از گازهاي گلخانه اي خطرناک هستند.

به گزارش خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاریANSA ایتالیا بخش علم و تکنولوژي، ابرهاي قهوه اي کمتر از تولید گازهای گلخانه ای آلوده هستند که منشاء آنها زغال سنگ به اصطلاح "ابر" براون که ابرها مخوف لادن با ذرات کربن است.
   
 براساس مطالعه منتشر شده در مجله علوم، توسط کریستوفر هود،از دانشگاه کالیفرنیا در دیویس، اين ابرها به طور مستقیم از طریق تجزیه و تحلیل و ترکیب با اتمسفر ساخته شده است.  
 
حضور اين ابرها به عنوان یک هدف بالقوه در کوشش های جهانی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی، جو ذرات دوده، ذرات تولید شده توسط سوزاندن زغال سنگ، در نظر گرفته شده اند که جذب نور خورشید بسیار کمتر از آنچه دانشمندان پیش بینی کرده بودند،است،و طرح پرسش های جدید در مورد تاثیر دوده در گرم شدن اتمسفر را بوجود مي آورد.  
 
وي گفت: تقابل بین مشاهدات ما نسبت به محیط زیست و فرمولاسیون مدل برجسته هنوز هم به درک ناقص ظرفیت جذب کربن سیاه و سفید در مقایسه با ذرات مرکب دوده، که به عنوان کربن سیاه و سفید شناخته شده است، وجود دارد.
 
ذرات دوده تابش خورشیدی را جذب مي کنند، آنها همچنین می توانند بر آب و هوا  از طریق اثرات متوسط بر روی ابرها و یخ تاثیر گذارند.  
 
هنگامی که کربن سیاه و سفید وارد اتمسفرمي شود با ترکیب با مواد دیگر، تشکیل ذرات مرکب را مي دهد که جذب و منعکس کننده نورخورشيد درمسيرهای مختلف نسبت به عنصر مجرد است.مدل های قبلی مورد استفاده برای محاسبه اثرات این ذرات در گرمایش جهانی پیش بینی کرده بود که اختلاط کربن سیاه و سفید با مواد دیگر منجر به ظرفیت دو برابر،جذب اشعه در مقایسه با یک دوده است.
 
محققان گزارش اقدامات جذب تابش واقعی کربن سیاه و سفید در ترکیب با مواد مختلف، را در دو منطقه از کالیفرنیا یافتند.
 
 نتایج به دست آمده نشان می دهد که ظرفیت جذب اشعه توسط اين کربن تنها 6٪ است که کمتر از حد انتظار افزایش یافته است.  
 
بنابراین دانشمندان در یک ارزیابی مجدد از محاسبات تخمین زدند که گرما از انتشار دوده ایجاد می شود و نشان می دهند چگونه این موضوع به گرمایش جهانی کمک مي کند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار