طبق نظر فدراسيون جهاني مجمع انتخاباتي فدراسيون تير و كمان بايد به رياست كريم صفايي برگزار شود اما وزارت ورزش ايران وظيفه برگزاري مجمع را به شجاعي سرپرست فدراسيون سپرد.

 محمد علي شجاعي، سرپرست موقت فدراسيون تير و كمان با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در مورد اينكه مجمع ديگري از سوي رئيس سابق فدراسيون برگزار مي شود شنيده ام اما اين مجمع با چه افرادي و كدام نيرو برگزار مي شود؟
از نظر قانوني چنين مجمعي را نمي توان تشكيل داد.

*تصميمي براي ثبت نام نگرفته ام

وي ادامه داد: ما طبق اعلام وزارت ورزش ثبت نام فدراسيون را شروع كرديم اما هنوز خودم تصميمي براي ثبت نام نگرفته ام و ظرف همين امروز و فردا به جمع بندي در اين مورد مي رسم.

شجاعي تاكيد كرد: ورزش ها نمي توانند خارج از قوانين بين المللي حركت كند و اين را قبول دارم كه بايد خودمان را با آنها تطبيق دهيم اما اين كه بپذيريم نقش وزارت ورزش در انتخابات حذف شود و چيزي از بيرون به ما تحميل شود در شان ما نيست.

*صفايي هم با اين اساسنامه روي كارآمد

وي افزود: كريم صفايي نيز با همين اساسنامه فعلي و مجمع تحت نظر سازمان ورزش انتخاب شده و اين كه چند نامه از فدراسيون جهاني در دست گرفته و به دنبال تغيير اساسنامه باشيم شان ما را زير سوال مي برد اصلاح اساسنامه با تحكم براي برگزاري انتخابات و مجمع توسط اشخاص خاص تفاوت دارد.

سرپرست فدراسيون تير و كمان در مورد جلسه با روساي هيئت هاي تيروكمان در مشهد توضيح داد: اگر 8 سال كسي احوال استان ها را نپرسيده كار اشتباهي بوده و اين جلسه هم ربطي به انتخابات پيش رو نداشت.

من در بين روساي هيئت ها هم گفتم كه شايد اصلا در انتخابات تيروكمان شركت نكنم و قطعا در شان من نيست كه براي جمع كردن راي، افراد را دور هم جمع كنيم اما اگر اين نشست هاي كاري بين استان ها قبلا انجام نمي شده كار اشتباهي بوده است.

از شجاعي پرسيديم كه چرا روساي هيئت ها با اعضاي خانواده شان به نشست آمدند که گفت: به عنوان یک مکان مذهبی حضور خانواده این افراد هم ایرادی نداشت این کارهم با دعوت هیئت خراسان و اسپانسر انجام شد.

** صفایی: برای جلوگیری از محرومیت ها مجمع برگزار می کنم

کریم صفایی نیز در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران تأکید کرد: مجمع تیر و کمان را با هدف جلوگیری از تعطیلی مسابقات بین المللی کمانداران برگزار می کنیم همانطور که می دانید فدراسیون جهانی تیروکمان اعلام کرده که به غیر از کریم صفایی شخصی دیگری را به رسمیت نمی شناسد و من هم برای اینکه کمانداران از مسابقات رسمی بین المللی بازنمانند تیم ملی را با دعوت فدراسیون قزاقستان در دهه اول مهرماه به مسابقات جایزه بزرگ این کشور اعزام می کنم.

وی ادامه داد: امروز جلسه ای با عنوان نشست هیئت فدراسیون برای بررسی تغییرات اساسنامه و نحوه برگزاری مجمع و برنامه های چهار ساله فدراسیون تشکیل می دهیم.

صفایی اشاره کرد: مجمع فدراسیون در یکی از روزهای 30 یا 31 شهریور برگزار می شود. اساسنامه فدراسیون هم قبل از مجمع باید توسط کارشناسان تدوین شود، تأیید فدراسیون جهانی است.

*برای تیر و کمان آمده اند

وی گفت: پایان کار به کمانداران کشور هم کمک می شود، چون کسانی به فدراسیون و ورزش آمده اند که نمی توانند تعصبی روی تعطیل نشدن تیرو کمان داشته باشند و به نظر می رسد به دنبال تعطیلی تیرو کمان داشته باشند و به نظر می رسد به دنبال تعطیلی تیر و کمان کشور هستند.

رئیس سابق فدراسیون تیر و کمان اشاره کرد: مجمع آنها طبق نظر فدراسیون جهانی غیر قانونی و بدون در نظر گرفتن واقعیات است. اما حالا روزی برای ورزش کشور فرا رسیده که فدراسیون ملی راه اندازی و کمیته ملی المپیک واقعی را با نتیجه اساسنامه را هم کمیته بین المللی المپیک از علی آبادی رئیس کمیته ملی ایران خواسته است.

*ورزش اولویت هفدهم ایران است

صفایی تأکید کرد: جمعیت 70میلیونی ایران یک درصد از جمعیت کامل جهان را تشکیل می دهد چرا باید ورزش در چنین کشوری اولویت هفدهم یا هجدهم را داشته باشد؟ در حالی که ورزش ثروت ملی کشور محسوب می شود.

وی تصریح کرد: ورزش به خاطر بندها و زنجیرهایی که اجازه رشد آن را نمی دهند در کشور ما جایگاه خود را پیدا نمی کند. فدراسیون ها را نگه می دارند تا با آن کار سیاسی کرده و رأی کمیته ملی المپیک را بگیرند. /مح

برچسب ها: شجاعی ، صفایی ، تیر و کمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار