آشنایی با برخی خواص عدس و لوبیا

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارن اراک ، عدس تأمین کننده‌ی آهن  حبوبات و به ویژه عدس سرشار از آهن هستند. یک فنجان عدس 37 درصد نیازهای روزانه‌ی ما به آهن را تأمین می‌کند. توصیه می‌کنیم در کنار عدس یک ماده‌ی غذایی یا آب میوه‌ی سرشار از ویتامین C مصرف کنید. به خاطر این که ویتامین C باعث می‌شود آهن بیشتر جذب بدن شود.

عدس و لوبیا از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند

بر پایه ی این گزارش ، محققان به تازگی دریافته اند ، بعد از بررسی اطلاعات غذایی 90630 زن بین 26 تا 46 سال به این نتیجه رسیده‌اند زن‌هایی که در هفته حداقل دو مرتبه لوبیا و عدس مصرف کرده‌اند در مقایسه با افرادی که در هفته فقط یک مرتبه از این مواد غذایی مصرف می‌کنند 25 درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان سینه قرار می‌گیرند.

حبوبات و به ویژه عدس سرشار از آهن هستند. یک فنجان عدس 37 درصد نیازهای روزانه‌ی ما به آهن را تأمین می‌کند

لوبیا باعث تولید آنزیم‌ها می‌شود

این گزارش حاکی از آن است که ، یک فنجان لوبیا به خصوص لوبیا قرمز تأمین کننده‌ی 34 درصد نیاز روزانه‌ی ما به مس است. مس برای تولید آنزیم‌های مورد نیاز بدن لازم است و نقش مهمی در تولید رنگدانه‌های پوست و بافت‌های رابط بدن دارد.

حبوبات باعث تنظیم فشار خون بالا می‌شود

نتایج پژوهشی که در استرالیا انجام شده است نشان می‌دهد که پروتئین و فیبرهای حلال به پیشگیری از فشار خون بالا کمک کرده و فشار خون را تنظیم می‌کند.

عدس از ابتلا به نقص مادرزادی جنین پیشگیری می‌کند

خانم‌هایی که به فکر مادر شدن هستند باید به میزان کافی فولات دریافت کنند. این ویتامین به پیشگیری از نقص لوله‌ی عصبی کمک می‌کند. یک فنجان عدس 90 درصد نیاز روزانه به فولات را تأمین می‌کند./س

برچسب ها: عدس ، حبوبات ، آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.