رییس مرکز کنترل راههای کشور گفت: عدم توجه به جلو از سوی راننده مینی بوس بنز منجر به واژگونی وسیله نقلیه شد.

 سرهنگ سلبی در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران افزود:‌ در استان آذربایجان در محور مهاباد کیلومتر 15 مینی بوس بنزی واژگون که طی آن 5 تن مجروح شدند و خوشبختانه فوتی در این حادثه رخ نداده است، البته علت حادثه عدم توجه به جلو از سوی راننده بوده است.

وی در ادامه به حادثه ای دیگر اشاره کرد و اذعان کرد: شب گذشته ساعت 21و 30 دقیقه در استان اصفهان محور باد رود کاشان کیلومتر 10 تصادفی بین ویژه 405 و تریلر رخ داد که در این حادثه 3 تن کشته و يك تن مجروح به بیمارستان انتقال پیدا کرد، علت حادثه انحراف به چپ از سوی راننده پژو بوده است.

وی ادامه داد: بیشترین تصادفات در طی 5 روز در ساعت 16 تا 24 رخ داده که این بازده زمانی 45 درصد تصادفات را در خود قرار داده است.

سرهنگ سلبی گفت:‌ 35 درصد از علل تصادف تعطیلات عدم توجه به جلو و خواب آلودگی و 33 درصد از علل دیگر به واسطه واژگونی است و این دو علت عامل ایجاد بیشترین حوادث بودند که این امر توسط رانندگان کنترل شدني است.

وی خاطر نشان کرد: در تعطیلات موتورسیکلت ها در شهرها 30 درصد و در جاده ها 26 درصد و خودروهای سواری ها 57 درصد درجاده ها و 38 درصد در شهرها عامل حادثه بودند، البته سهم عابران درون شهر 22 درصد بوده است./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار