رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از حضور 2 هزار و 500 نفر از پزشکان و پرستاران در اولین کنگره بین المللی حج و زیارت خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سیدعلی ریاض صبح امروز در جمع خبرنگاران عنوان کرد: همایش بین المللی پزشکی حج و زیارت برای اولین بار تشکیل شده و سال گذشته کنگره به صورت داخلی برگزار شده است.

وی هدف از برگزاری این همایش را باز آموزی پزشکان و پرستاران جهت اقدامات پزشکی حجاج می باشد.

ریاض در ادامه افزود: نزدیک به 220 مقاله از طریق فراخوان به دست مرکز پزشکی حج و زیارت رسیده بود که 140 مقاله از 220 مقاله ارائه شده توسط کمیته علمی پذیرفته شده است که 80 مقاله مربوط به پزشکی و 60 مقاله از جامعه پرستاری ارائه گردیده است که از 80 مقاله پزشکی نزدیک به 30 مقاله پوستر و از 90 مقاله پرستاری 40 مقاله پوستری می باشد.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت از جمله بیماری های رایج در حج را در مرحله اول بیماری های تنفسی بیان کرد سپس بیماری های عضلانی و اسکلتی و دردهای عضلانی عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: 34 نفر از 17 کشور در این کنگره بین المللی شرکت کرده اند که از جمله این کشورها عمان، لبنان، الجزایر، اوکراین، سریلانکا، تاتارستان، فیلیپین، ترکیه، تانزالیا، تاجیکستان، قرقیزستان، سوریه، افغانستان،‌کویت، عراق و ... می باشد که 10 مقاله نیز از این کشورها دریافت کرده ایم.

ریاض محورهای کنگره را بیماری های شایع در جمع، پرستاری در حج، بهداشت در حج، مدیریت خدمات و سلامت در حج، آموزش و پژوهش سلامت در حج، جنبه های فقیهی و پزشکی در حج، مسائل پاراکلینیکی دارو و تجهیزات در حج بیان کرد و افزود: در طول کنگره 4 کارگاه علمی، کارگاه اعتیاد، کارگاه CPR، کارگاه تخصصی گرمازدگی و کارگاه تیم های جسمی که شامل آموزش به تیم پزشکان کاروان و کارکنان بیمارستانی می باشد تشکیل می شود.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت یاد آور شد: مرکز پزشکی حج به سمت سوء علمی آموزش و پژوهشی شدند در پیش است و درحال حاضر موافقت مجوزهای مرکز تحقیقات پزشکی حج و زیارت و همچنین مجله علمی پژوهشی isi را از وزارت بهداشت گرفته است و برای اولین بار امتحان MPH برای 20 نفر از پزشکان مرکز پزشکی برگزار خواهد شد.

همچنین ریاض اظهار داشت:‌ زائران می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های گویا 86744444 تماس بگیرند.

لازم به یادآوری اولین کنگره پزشکی حج و زیارت از 15 شهریور تا 17 شهریورماه در سالن وزارت کشور برگزار می شود.

سیدعلی ریاض تعداد زائرین تایید شده تمتع سال جاری 72 هزار و158 نفر اعلام کرد و گفت: 13 نفر عدم تایید هستند و 6 هزار و 366 نفر انصرافی هستند.

وی کل زائران ثبت نامی را بیش از 80 هزار نفر بیان کرد./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار